frontpage 2003 og php
Fra : Kenneth Brinck

Dato : 12-11-05 18:26

Er det muligt, at lave hjemmeside med "php-sprog" når man bruger
frontpage 2003. Jeg har fået af vide, at php skulle være både
bedre & hurtigere i at loade sider.
Venlig hilsen
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jnm

Dato : 14-11-05 11:23

"Kenneth Brinck" skrev i en meddelelse
> Er det muligt, at lave hjemmeside med "php-sprog" når man bruger
> frontpage 2003. Jeg har fået af vide, at php skulle være både
> bedre & hurtigere i at loade sider.

Man kan fint lave PHP kodede sider i FrontPage, det kræver blot, at man kan
kode med HTML og PHP, da man skal ind i HTML fanen, hvor alle koderne er.
Ligeledes skal man omdøbe siderne med extension .php.

Men hvorfor have det bøvl med mindre, der er en speciel grund til det.

Min egen hjemmeside http://www.mqmanagement.dk er oprindeligt lavet med
WebWriter 4. Senere vedligeholdelse er lavet og uploadet i FP.

Min praktiske erfaring siger, at FrontPage er et godt produkt, specielt når
man ikke er kodenørd. En stor fordel for hjemmefuskeren er FPs evne til at
holde styr på links imellem forskellige sider, når man flytter rundt.

Det er rigtigt at koden kan blive mindre, når man anvender PHP og en NotePad
til at kode jomfruelig kode i sammenligning med at lave en tekst i Word og
kopiere den over i FrontPage. Det sidste giver en kode, der vil noget. Man
skal skrive direkte i FronPage elle overføre teksten uformateret og tilrette
i FP, så er det igen en fin kode.

Jørgen