Synology 101g+
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-11-05 11:41

Jeg har købt sådan en Synology 101g+ som filserver med en USB disk hægtet
på. Jeg kan sætte den op til at tage backup til USB disken én gang i
døgnet - er det muligt at få den til løbende at kopiere data over på USB
disken som beskrevet her: news:djvse6$29fe$1@newsbin.cybercity.dk? I så fald
hvordan gør jeg det?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Lars Jørgensen // 27~

Dato : 12-11-05 16:30

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> på. Jeg kan sætte den op til at tage backup til USB disken én gang i
> døgnet - er det muligt at få den til løbende at kopiere data over på USB

Fig prodicents hjemmeside:

Automatic Backup

DS-101g+ can back up files automatically with Synology Data Replicator. It
offers real time or automatically file backup function.

Lars så det skulle da være muligt som jeg læser det

Fra : Bettina&Fillip

Dato : 12-11-05 17:00

"Lars Jørgensen // 2750" <wrote:

> Jeg har købt sådan en Synology 101g+ som filserver med en USB disk hægtet

Ellers kontakt http://synology.com/enu/support/online.php de er meget
hurtige til at svare.
Har selv en DS 101 som jeg er meget glad for og har flere gange benyttet mig
af denne service.

Mvh

Fillip

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-11-05 17:16

Bettina&Fillip wrote:

> Ellers kontakt http://synology.com/enu/support/online.php de er meget
> hurtige til at svare.
> Har selv en DS 101 som jeg er meget glad for og har flere gange
> benyttet mig af denne service.

Har du så indlagt den seneste software til den, så du bla. for et online
fotoalbum, og kan sætte FTP op til at have enkelte mapper som kan tilgår
uden password. Der er kommet en del af den som den nye model også har. Den
virker iøvrigt kanon godt
--
*** Calle ***

Fra : Lars Jørgensen // 27~

Dato : 14-11-05 18:04

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden password. Der er kommet en del af den som den nye model også har. Den
Hvad hedder den seneste firmware?

syntes jeg har den nyeste, men kan da ikke lige finde det med at nogle FTP
mapper kan tilgås uden Pass

Lars

Fra : Hans

Dato : 14-11-05 18:40

http://www.synology.com/enu/support/index.php?page=download.html

syntes jeg har den nyeste, men kan da ikke lige finde det med at
> nogle FTP mapper kan tilgås uden Pass

Under Network skal du Enable Anonymous FTP og du håndterer det under System
og Share.

Hans

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 14-11-05 20:56

> [...]
> uden password. Der er kommet en del af den som den nye model også har. Den
Ja den har nyeste firmware og det var som at få en y maskine med alle de
ekstra og nyttige man kunne med den.

Hvad skulle det smarte være ved at have en mappe offentligt tilgængeligt ,
uden password?

Mvh

Fillip

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 18:31

Bettina&Fillip (2300) wrote:
> Hvad skulle det smarte være ved at have en mappe offentligt
> tilgængeligt , uden password?

Det er jo f.eks sådan producenter har deres opdateringer liggende, som de så
bare linker til, når du trykker på deres hjemmeside. Da blir du heller ikke
bedt om password.

--
*** Calle ***

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-11-05 22:37

> [...]
> på. Jeg kan sætte den op til at tage backup til USB disken én gang i
> døgnet - er det muligt at få den til løbende at kopiere data over på USB

Jeg går udfra at det er fra en anden PC du løbene vil lave backup!

For så skal du installere DataReplicatoren på denne PC. Sæt USB disken til
ikke at være backup disk (Det er kun til periodisk backup af data på
synology'en). Herefter definere du hvilke områder der skal overvåges på PCen
og data kopieres automatisk over på sysnology USB disken når de ændres.

Hilsen

Jacob