Røde knopper ved barbering
Fra : Martin

Dato : 11-11-05 23:46

Hej

Når jeg barberer mig (med maskine) får jeg altid røde knopper på halsen.
Dvs. det er faktisk først dagen efter barberingen, de rigtig bryder ud, og
så er huden meget irriteret.

Jeg har prøvet mange forskellige slags aftershave/lotion, men intet hjælper.
Jeg fik anbefalet et produkt, der hedder Valcrema, men det er desværre
udgået.

Kan nogen anbefale en creme, som kan afhjælpe problemet?

Ville det være bedre at gå over til barbering med skraber?

På forhånd tak

Martin

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-11-05 00:29

Martin skrev:

> Ville det være bedre at gå over til barbering med skraber?

Hvis din hud reagerer som min vil det snarere blive værre, men ellers
har jeg ikke rigtigt nogen tips. Jeg har i de seneste ca. 20 år brugt
en hårtrimmer til at holde skægget nede som "3-dages-stubbe", for min
hud var hverken glad for barbermaskine eller skraber, og det har været
en acceptabel løsning for mig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-11-05 00:33

Barber dig når du bader....Tag et varmt bad og lad huden blive blødgjort af
det varme vand....Brug skraber. Efter badet smører du huden ind i "shea
butter" -- dine kinder bliver som en blød barnenumse og så undgår du røde
knopper...

Fra : Martin

Dato : 12-11-05 15:35

Tak for tippet - men hvor kan man købe det dersens "shea butter"?

Hilsen
Martin

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-11-05 11:13

Her:
http://www.kosmetikshoppen.dk/hudpleje/nyheder/l39occitane_100_pure_shea_butter_150ml/49oz_da.html

Eller prøv i den lokale, afrikanske frisørsalon hvor du får mere for
pengene...

--------------

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-11-05 11:19

Sheabutter hedder bassiassmør på dansk

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-11-05 11:24

andre navne for sheabutter er:

sheasmør
butyrospermum parkii

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-11-05 12:58

Lars Hansen skrev:

> butyrospermum parkii

Det korrekte botaniske navn er Vitellaria paradoxa.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : peet_dk

Dato : 13-11-05 00:49

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan nogen anbefale en creme, som kan afhjælpe problemet?
>
> Ville det være bedre at gå over til barbering med skraber?

Det som jeg gør at er at barbere mig med skraber om aften før jeg går i
seng. Barber mig KUN med hårene. Om morgen barbere jeg så mig normalt. Og
ens hud er som en barnenumse når man har barberet sig om morgen :) Og man
undgår at ens hud bliver rød da det ikke irritere den så meget når man tager
det af to gange.

Gnider lidt klorhexidin ind i huden om aften, om morgen er det normal after
shave.

// peet_dk som har verdens mest besværlige skæg stubbe, ståltråd og hurtig
voksende.

Fra : Henning

Dato : 13-11-05 16:33

On Fri, 11 Nov 2005 23:45:55 +0100, "Martin"
<martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Dvs. det er faktisk først dagen efter barberingen, de rigtig bryder ud, og

Som jeg svarede i en anden tråd for en uges tid siden -

Jeg blev anbefalet Tend Skin engang, da jeg havde samme problem. Nu
bruger jeg tørshaver uden problem efter jævnligt at rense huden med
skintonicen. Vådbarberer jeg en sjælden gang bruger jeg cremen, uden
røde knopper overhovedet
http://www.garden.co.uk/tendskin/

Henning
hsb(at)image.dk