Tdc centraler er hvor?
Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 11-11-05 22:02

Jeg har prøvet at finde ud af hvor TDC's centraler er i
Frederiksberg/København men det lader til at være en hemmelighed som bliver
bevogtet som kronjuvelerne. Er der en som kan hjælpe mig med oplysning om
dette. Det er ikke fordi jeg vil sprænge dem i luften, men får at få at vide
hvor tæt centralen er på min bopæl.

Mvh

Karsten

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-05 22:37

"Karsten H. Larsen" <kmhl@FJERNNUmail.tele.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> oplysning om dette. Det er ikke fordi jeg vil sprænge dem i luften,
> men får at få at vide hvor tæt centralen er på min bopæl.

Vil gætte på Borups Alle eftersom det ligger lige op til frederiksberg

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-11-05 22:56

Karsten H. Larsen <kmhl@FJERNNUmail.tele.dk> wrote:

> [...]
> mig med oplysning om dette. Det er ikke fordi jeg vil sprænge dem
> i luften, men får at få at vide hvor tæt centralen er på min

På denne side kan du indtaste dit telefonnummer, og få et vide hvilken
central du hører under
http://www.cybercity.dk/privat/support/
Det virker endda selvom man har porteret sit nummer fra en anden
central.

På denne side (pdf 2.5Mb) er der en adresseliste for alle centraler med
mere end 1000 abonnenter
http://www.itst.dk/wimpblob.asp?objno=97713306

--
Jesper Lund

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-11-05 10:22

Karsten H. Larsen wrote:

> Det er ikke fordi jeg vil sprænge dem i luften, men får at få at vide
> hvor tæt centralen er på min bopæl.

Du kan ikke bruge den info til så meget, hvis det er om du kan få ADSL, da
det er dæmpningen i kablet der er afgørende, den er godtnok afhænig af
bl.a. længden, men den får langtfra altid den korteste vej fra central til
kunde.

Ivar Madsen

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 12-11-05 10:40

Jeg siger tak for svarene. Jeg har adsl hos Tdc, og skifter nu til
Cph-Metronet, og De skriver på deres hjemmeside at en forbindelses hastighed
er afhængig af afstanden til centralen. Ved afstand over ca. 1000 meter
begynder hastigheden langsom at falde. Jeg har beregnet min afstand til
værende ca 700 meter. Der er endvidere som Ivar skriver andre faktorere som
spiller ind: kvaliteten på kobberet, antal samlinger osv. Jeg var
interesseret i at få den første faktor på plads og det har jeg nu. Jeg
krydser fingre for at den nye forbindelse som starter 2-1-2006 er et
velkommen alternativ til Tdc. Takker foreløbig for indlæggene som har
hjulpet mig

Mvh

Karsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-11-05 11:56

> [...]

> Ved afstand over ca. 1000 meter begynder hastigheden langsom at
> falde. Jeg har beregnet min afstand til værende ca 700 meter.

Der er længden af telefonkablet mellem dig og centralen, som betyder
noget. Medmindre du ved hvor kablerne ligger, kan du ikke beregne
afstanden vha. et kort. Derudover er der kvaliteten af kablerne.

--
Jesper Lund

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 12-11-05 12:23

Tak for svaret. De 700 meter er ikke i fugleflugtsline, men sådan med
beregnet kanter. Det hele er vel udtryk for at jeg er som et barn som ikke
kan vente med at pakke sin nytårsgave op den 2-1-2006 og derfor undersøger
ting som jeg ikke har den store indsigt i. Men jeg bliver klogere så tak for
det.

Mvh

Karsten

Fra : Peter Anskjær

Dato : 12-11-05 14:19

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Der er længden af telefonkablet mellem dig og centralen, som betyder
> noget. Medmindre du ved hvor kablerne ligger, kan du ikke beregne
> afstanden vha. et kort. Derudover er der kvaliteten af kablerne.

Men man kan nok godt konkludere at kablet ikke er 5000m hvis gåafstanden til
centralen er ca. 700m. Jeg er klar over at kablet kan tage omveje, men jeg
har f.eks 700m til centralen, når jeg kigger på et kort har jeg svært ved at
tro at kablet er over 2000m da det så skulle tage nogle helt absurde omveje.

Mvh
Peter

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-11-05 16:19

On Sat, 12 Nov 2005 14:18:42 +0100, "Peter Anskjær"
<peter@nskjaer_remove.dk> wrote:

> [...]
>tro at kablet er over 2000m da det så skulle tage nogle helt absurde omveje.

Hvis man har fastnet, har TDC mulighed for at lave en liniemåling. Den
liniemåling kan blandt andet give et estimat på kobberets længde.
Ring til TDCs kundeservice og bed dem lave en liniemåling.

Men ring fra arbejdet eller fra mobiltelefonen - så vidt jeg husker
kan målingen ikke laves så længe linien er aktiv.

/Jarlskov

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-11-05 21:22

Karsten H. Larsen wrote:

> Jeg har adsl hos Tdc,

Jeg ved ikke hvordan det er med TDC's ADSLmodems, men med CC's ADSL router
kan man måle linie kvaliteten,,,

Ivar Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-05 18:52

hvis man kender en med fx en netværkstester, kan man også ved at
kortslutte linien i et par minutter, så centralen kobler kobler linien
fra i 10 min. teste hvor langt kablet er.

Fra : Lars Møller

Dato : 13-11-05 23:38

Karsten H. Larsen wrote:
> Jeg har prøvet at finde ud af hvor TDC's centraler er i
> Frederiksberg/København men det lader til at være en hemmelighed som bliver
> bevogtet som kronjuvelerne.

Tværtimod, det er da noget af det mest offentlige der findes:

Hvis jeg laver en traceroute ser jeg f.eks:

so-0-0-0.622M.oebrnxj2.ip.tele.dk (83.88.20.129) 16.848 ms 16.606 ms

http://www.ifa.au.dk/~harder/cirkulaere24.html

vil du se, at oebr = Østerbro

Hvis du laver en:

dig oebrnxj2.ip.tele.dk -t loc

får du resultatet:

oebrnxj2.ip.tele.dk. 86400 IN LOC 55 42 0.270 N 12 34
51.884 E 6.97m 10m 10000m 10m

Hvis du benytter:

http://maps2.nris.state.mt.us/topofinder1/LatLong.asp

Kan du omregne timer,minutter,sekunder til decimal, og så kan du taste
den direkte ind i Google Earth, eller taste den ind i din navigator.

Elementært

Som du vil se, dækkes kb og fb af Borups Allé, der ligger 55 41 33.648 N
12 32 15.536 E

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 14-11-05 16:37

"Lars møller skrev:

> Tværtimod, det er da noget af det mest offentlige der findes:

Jeg tror vi to har vidt forskellige opfattelser af hvad offentlige er:

I mit hoved er "mest offentlige" at det også indebærer at være let
tilgængelig. Hvis det skulle være efter mit hoved skulle man på Tdc's eller
en andens hjemmeside kunne skrive sit telefonnummer og få en besked om
tilknyttet central og hvor lang der er til den. Når jeg skriver
"....bevogtet som kronjuveler...." mener jeg at oplysningen ikke er
lettilgængelig(måske lidt overdrevet), hvilket dit indlæg bekræftigere mig
i. Men ellers mange tak for opskriften.

Mvh

Karsten