Kennelhoste
Fra : Futte

Dato : 11-11-05 20:34

Jeg har en nabo hvis hunde har fået kennelhoste. Nu bor jeg på landet og som
nabo er det ikke lige op og ned ad hinanden vi bor. Men jeg kender ikke så
meget til sygdommen andet end at jeg har læst lidt om den i dag. Men er det
en slem sygdom. Min hund er gammel nu, har hun så sværere ved at tåle det
hvis hun bliver smittet. Har fået at vide at vi generelt har smitten her i
området hvor jeg bor. Hvor syg kan ens hund blive - nogen erfaringer? Jeg er
lidt bekymret fordi min hund har fået så meget penicillin i sit liv så det
ikke rigtig har nogen virkning på hende mere.

LH

Fra : pbk1972

Dato : 12-11-05 01:09

"Futte" skrev d. 11-11-05 20:34 dette indlæg :
> [...]
det
> ikke rigtig har nogen virkning på hende mere.

Hej Futte.Når du skriver at din nabo´s hunde har fået
Kennelhoste,regner jeg med at de har været hos en dyrlæge?
Der er mange sider på google.dk,men her er en side om Kennelhoste.
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=233/sprog=1/grp=3/menu=9/
Hilsen Pbk1972

http://www.kandu.dk/

Fra : Futte

Dato : 12-11-05 05:11

Ja de har været ved dyrlægen og diagnosen er stillet. Nu læser jeg på siden
at det er muligt at vaccineret mod den, men er det for sent i mit tilfælde?
Ja, det vil jeg da lige tage en snak med dyrlægen om her til morgen
LH

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-11-05 12:19

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en nabo hvis hunde har fået kennelhoste. > LH
SNIP

Hej Futte.
Det er korrekt at man kan vaccinere imod kennelhoste, men lige som med den
influenza vacc. man giver mennesker er det ikke altid en garanti, for den
findes i flere typer, dette i følge min dyrlæge.
Laika (min hund) har en gang haft kennelhoste og det selvom at hun var vacc.
Det er rigtigt voldsomt til at begynde med (og jeg troede faktisk at hun
havde fået noget i halsen), men hun fik enten kodein eller kodymagnyl til at
lindre effekten af hoste anfaldene.

I vores område er der også konstateret kennelhoste, så i øjeblikket har vi
lagt de daglige gåture i andre områder, men det er jo ingen garanti.
Skulle uheldet være ude, så skal hunden have ro og selvfølgeligt efterses af
en dyrlæge, for der kan opstå infektion af lungerne, akkurat som hos
mennesker.

Men for pokker hvor er det grimt at se på når ens hund har det.

Det kan jo også være at du er så heldig at din hund ikke får det.
God lørdag.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Futte

Dato : 12-11-05 13:00

Ja jeg må håbe det. Jeg talte med dyrlægen om vaccination og han sagde at
der ikke kunne vaccineres, men det er der vel så delte meninger om eller
også er han ikke så orienteret om det. Ja, jeg ved hvordan jeg skal prøve at
tage mine forholdsregler, men da jeg også ved det er her, så er der en øget
risiko.

LH

Fra : Mus

Dato : 13-11-05 10:06

> [...]
at
> tage mine forholdsregler, men da jeg også ved det er her, så er der en

Hmm mærkelig kommentar.

Det er en del af de almindelige vaccinationer man får. Dvs vi får vores
vaccineret ca hvert andet år. Men det er jo forskelligt hvor hyppigt man
vaccinerer sin hund. Er ikke helt skråsikker, men mener den vaccination med
kennelhoste kun virker et år.

Kennelhoste er en virus. og findes i mange afskygninger ligesom forkølelse
hos os. Så selv med vaccination kan de sagtens blive smittet. Det kan være
han har tilset de fleste af de hunde, der er i området og ved at lige netop
den type kennelhoste, der florerer hos jer har vaccinationen ikke hjulpet??
Antibiotika gives forbyggende i tilfælde af det udvikler sig til
lungebetændelse. Ligesom forkølelese hos mennesker også kan gå over og give
lungebetændelse.

Vores hund er også en gammel hund. Han har haft kennelhoste to gange i sit
liv og det var begge sidste år. Første gang tog vi til dyrlægen of fik
antibiotika og kløestillende piller. Anden gange foretog vi os ikke noget.

LN