Agter at skaffe asdl men vilken udbyder un~
Fra : Jesper Brucz

Dato : 10-06-01 14:55

Min kamlejerat og jeg deler en lejlighed inde på amager. og vi bruger begge
internet meget. Derfor tænkte vi at investere i asdl. Men det var jo
vanskeligere end vi havde ventet. Vi vil jo gerne have så mange muligheder
på Internet så muligt til mindst mulig penge! - Jeg har til min glæde
opdaget at cybercity praler med at deres cisco677router løsninger
understøtter både netmeeting, icq, mIRc osv. gennem Nat indstillinger på
routeren, men mit spørgsmål er så: Er dette kun specifikke vinduer eller
betyder det at der er mulighed for at indstille routeren til at kunne bruge
andre "peer to peer" produkter som napster, Gnutella og FreeNet? (for resten
meget interessant projekt. Se http//freenet-project.org ) Og hvad med
sikkerheden. Kan man stole på en software firewall?

Hvis der nogen i Ng'en som har haft erfaringer med cybercitys cisco677
løsning, eller andre som mener at en anden udbyder ville kunne tjene os
bedre, så ville jeg sætte pris på at høre fra jer her i Ng'en.

MVH.
Jesper.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 15:09

"Jesper Brucz" <jesper.brucz@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> meget interessant projekt. Se http//freenet-project.org ) Og hvad med
> sikkerheden. Kan man stole på en software firewall?

TDC`s bredbånds løsning. Kunne være en meget god løsning... Hvis i altså har
telefon abonnement hos TDC...

BB|adsl har som standart 2 dyn. ip adresser... Så der er altså een ip til
hver af jer.. Så bliver der ikke problemer med NAT osv..

Ellers er der Wols, som har Ciscos SOHO 77 Router,,, Som der skrives:

Ved køb af ADSL forbindelserne 512/512 kbit og 2 Mbit/512 kbit medfølger en
Cisco SOHO 77. Udover de funktionaliter som Cisco 677 har, tilbyder Cisco
SOHO 77 en række ekstra funktionaliteter. Dette skyldes, at den bruger Cisco
's eget IOS system, hvilket giver øget stabilitet, bedre muligheder for
pakke-filtrering, mulighed for at køre flere netværk samtidig og forbedret
troubleshooting. Derudover understøtter routeren, gennem NAT, også
multimedia-support (H.323) op imod en gatekeeper, således at det er muligt
at bruge programmer som f.eks. Netmeeting.

Fra : Jesper Brucz

Dato : 10-06-01 15:39

Tak for svaret Bjarke, men faktisk har vi forhørt os hos cybercity og de
fortæller os at H.323 standarten også understøttes af cisco677 gennem NAT.
er det rigtigt eller lyver de for os?

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 10-06-01 16:25

> Tak for svaret Bjarke, men faktisk har vi forhørt os hos cybercity og de
> fortæller os at H.323 standarten også understøttes af cisco677 gennem NAT.
> er det rigtigt eller lyver de for os?

Jeg mener ikke at du kan understøtte H. 323 gennem nat. cisco 677 har
ihvertfald sine problemer med icqphone o.a.

Om de 2 ting hænger sammen ved jeg ikke, det må der være nogle klog hoveder
der kan svare på.

--
Svend

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-06-01 06:39

In article <9g00ua$dtk$2@news.inet.tele.dk>,
> [...]

> fortæller os at H.323 standarten også understøttes af cisco677 gennem NAT.

Jeg ved ikke om det er rigtigt med 677'eren, men i skal være opmærksomme
på, at med NAT, er det kun en af jer der kan bruge funktionerne,
medmindre programmerne kan konfigureres til at bruge alternative porte.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Brucz

Dato : 10-06-01 15:34

http://freenet.sourceforge.net/index.php

det andet link synes at være knækket

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 10-06-01 21:04

On Sun, 10 Jun 2001 15:54:46 +0200, "Jesper Brucz"
> [...]

>løsning, eller andre som mener at en anden udbyder ville kunne tjene os
>bedre, så ville jeg sætte pris på at høre fra jer her i Ng'en.

Jeg har kun prøvet TDC's NetExpress som jeg fik installeret i fredags,
men det kører perfekt, med ICQ, IRC og peer-to-peer fildeling.

Ingen problemer her.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/