Problemer med feed
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-05 18:54

Jeg er lidt i tvivl om den rette gruppe, FUT mig gerne, hvis jeg har
valgt den forkerte.

Jeg har langt om længe fået taget mig sammen og har fået lavet et feed
til min hjemmeside, men det vil ikke som jeg vil. Når jeg forsøger at
hente filen http://kimludvigsen.dk/ludvigs.xml ind i Firefox, vil
browseren downloade den i stedet for at vise den.

Jeg havde tidligere en fejl, når jeg validerede, fordi feedet ikke var
forsynet med den rette mime-type, og det er vel netop sådan noget, som
kan forårsage den pågældende fejl? Mime-typen er dog rettet og giver
ikke længere fejl i validatoren, men Firefox vil stadig downloade. Hvad
gør jeg forkert?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Frank

Dato : 11-11-05 20:55

Kim Ludvigsen skrev:

> <snip> Når jeg forsøger at
> hente filen http://kimludvigsen.dk/ludvigs.xml ind i Firefox, vil
> browseren downloade den i stedet for at vise den. <snip>

Det synes jeg FF altid har gjort. Jeg plejer at kopiere url'en og indsætte den
som nyt "live bogmærke" under "arrangere bogmærker"...
Jeg har lige tilføjet din feed på denne måde!

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-05 20:05

Den 11-11-05 20.55 skrev Frank følgende:

> Det synes jeg FF altid har gjort. Jeg plejer at kopiere url'en og indsætte den
> som nyt "live bogmærke" under "arrangere bogmærker"...

Hvis du skal gemme et feed i Firefox, er det nemmere at klikke på
feedikonen og så vælge at gemme feedet.

Hvad sker der, når du prøver disse sider:
http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml
http://www.fodbold.as/rss.xml
Her vises de "fint" i browseren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Frank

Dato : 11-11-05 21:35

Un beau matin - le 11-11-2005 20:05 pour être précis -
Kim Ludvigsen dégoisa avec sa verve habituelle:

> Hvis du skal gemme et feed i Firefox, er det nemmere at klikke på
> feedikonen og så vælge at gemme feedet.

Så får jeg vist et XML dokumenttræ... Højreklik > "Bogmærk dette link", ender
til sidst med samme resultat

> Hvad sker der, når du prøver disse sider:
> http://nyhederne.tv2.dk/rss/nyhederne.xml
> http://www.fodbold.as/rss.xml
> Her vises de "fint" i browseren.

Dokumenttræ! Skal jeg ku' bruge feedet, skal jeg gøre det manuelt, som beskrevet
i min tidl. post

PS: jeg bruger p.t. FF 1.07, med ca. 25 (helt uundværlige ;)) udvidelser... det
er måske derfor.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-05 23:35

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> er dog rettet og giver ikke længere fejl i validatoren, men
> Firefox vil stadig downloade. Hvad gør jeg forkert?

Så vidt jeg kan se, gør du ikke noget forkert. Sage finder dit feed
med "discover"-knappen. Opera finder det automatisk. Jeg kan ikke
få Firefox til at vise rss-ikonet automatisk, men det er måske
fordi jeg bruger 1.5 RC1.

NB: Du linker fra forsiden til din side om brug af rss med teksten
"Nyheder med rss" samt et standard rss-ikon. Det forvirrede mig
lidt - da rss-ikonet plejer at linke til et rss-feed. Trækker man
linket over i Sage, får man en fejl når det skal parses.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-05 23:56

Den 11-11-05 23.34 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Jeg kan ikke
> få Firefox til at vise rss-ikonet automatisk, men det er måske
> fordi jeg bruger 1.5 RC1.

Hmm, hos mig - også RC1 - vises ikonen fint i adressefeltet.

> [...]
> lidt - da rss-ikonet plejer at linke til et rss-feed. Trækker man
> linket over i Sage, får man en fejl når det skal parses.

Det var ment som en hjælp for dem, der ikke har tjek på RSS. Jeg laver
om på det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.