Hvorfor virker vores USB-stik ikke?
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 18:56

Hej med jer,

Vi har lige fået en helt ny HP stationær PC.

Vores MP3-afspiller og vores USB-skinne (el-forsyning til f.eks. højttalere)
bliver slet ikke registreret når vi plugger dem ind!

Nogen der kan hjælpe?

MVH

Bo

Fra : ----OR----

Dato : 11-11-05 19:16

"EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer,
>
> Vi har lige fået en helt ny HP stationær PC.
>
> Vores MP3-afspiller og vores USB-skinne (el-forsyning til f.eks.
> højttalere) bliver slet ikke registreret når vi plugger dem ind!

Er USB-portene blevet åbnet i BIOs?

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 20:04

> Er USB-portene blevet åbnet i BIOs?
Jeg har ikke gjort noget, hvordan gør jeg det?

MVH

Bo

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-11-05 22:29

Der er 2 sandsynlige årsager:

- du skal hente servicepack 2 hvis dit udstyr kører USB 2.0
- du skal installere evt. drivere som fulgte med dit udstyr

Servicepack 2 til den danske version af windows XP hentes her:

http://www.hardware-test.dk/oc/download.asp?mode=show&id=410

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 09:38

> - du skal hente servicepack 2 hvis dit udstyr kører USB 2.0

Ok

> - du skal installere evt. drivere som fulgte med dit udstyr

Det har jeg gjort.

> Servicepack 2 til den danske version af windows XP hentes her:
>
> http://www.hardware-test.dk/oc/download.asp?mode=show&id=410

Ok, det prøver jeg.

MVH

Bo

Fra : Esben

Dato : 12-11-05 01:19

> [...]
>
> Vores MP3-afspiller og vores USB-skinne (el-forsyning til f.eks.
> højttalere) bliver slet ikke registreret når vi plugger dem ind!

Gælder det for både front og rear portene?

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-05 09:37

> Gælder det for både front og rear portene?

Ja, det gør det. Mus og tastatur kører fint men jeg kan ikke bruge de andre
ting.

MVH

Bo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-05 11:39

"EJSMB" <ejsmb(snabelA)privat.dk> skrev

> Vores MP3-afspiller og vores USB-skinne (el-forsyning til f.eks.
> højttalere) bliver slet ikke registreret når vi plugger dem ind!

En usb skinne er en "dum" enhed, som ikke er andet end et relæ, som bruger
de 5volt, der er i usb stikket. Din PC kan således ikke se den.

Med hensyn til din mp3 afspiller kan der være mange ting galt, du må komme
med flere informationer om OS, PC, fejlmeddelelser osv.

Claus