Brækket fod
Fra : Flemming

Dato : 11-11-05 17:29

Hej

Er der nogle derude der har nogle råd til hvad der er bedste for ens fod,
når man skal i gang med at gå igen, efter den har været brækket.

Er det træsko...eller har I andre råd?

det er lidt over 3 uger siden den brækkede...så vil gerne igang med at gå
igen, nuuu! :)

håber I kan hjælpe derude...

Carina

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-05 21:43

In article <4374c6c8$0$47034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Flemming wrote:
> [...]
>
> Er det træsko...eller har I andre råd?
>
> det er lidt over 3 uger siden den brækkede...så vil gerne igang med at gå

Det er vel standard sportsskadetricket. Tape foden op, således at tapen
strammer huden op når foden kommer for langt fra neutralt. Så kan
musklerne nemlig kompensere inden det dårlige belastes.

Hvor er den brækket ? Jeg kunne forestille mig støtte vil være godt,
og afhængig af brudet ville løbesko med en energikile under midtfoden måske
være det bedste.

PS: Der er væsentlig forskel på en fritidssko der sælges som en løbesko,
og så en rigtig løbesko.

Fra : Flemming

Dato : 12-11-05 12:07

Hej Poul,

Tak for svaret. Jeg tror nu ikke en løbesko kan gøre "tricket" det er
venstre fod der er brækket, ude i siden (ved det lange lilletå led) Lægen
sagde at det skulle være sko, med hel stiv sål...træsko eller noget.
Men jeg ved ikke....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-11-05 17:54

> [...]
> venstre fod der er brækket, ude i siden (ved det lange lilletå led) Lægen
> sagde at det skulle være sko, med hel stiv sål...træsko eller noget.

Det skal være stive træsko, og ikke dem med gummisål. De vil sikre at ledet
og bruddet ikke bliver bevæget i forhold til hinanden. Det er faktisk ret
nemt at gå med en brækket fod på den måde - hvis foden ellers kan komme i
træskoen.

Mvh Maria