De findes altså...
Fra : Anja P. Johansen

Dato : 11-11-05 16:30

Ja, altså de ansvarlige bilister der bekymrer sig om den kat, de er kommet
til at køre ned. Tirsdag aften var en kat her i byen (okay, så flække da)
blevet ramt af en bil. Katten var ikke død, men havde brækket hoften.
Kvinden som kørte, var meget ked af at have ramt katten og hun brugte
omkring en time på at gå fra hus til hus for at finde ejeren. Det lykkedes
dog ikke, så hun kørte katten ud til den nærmeste dyrlæge ca. 5 km væk, for
at den kunne få behandling.
Dyrlægen konstaterede en brækket hofte, som katten dog kunne komme sig over
ved at den blev holdt i ro.

Vores genbo hjalp med alt dette og fik al denne info af bilisten, som kørte
tilbage efter at have været hos dyrlægen, for at fortælle det. Ud fra
beskrivelsen af katten kunne det have været en af vores. Da Frede ikke havde
været hjemme et par dage tænkte vi at det jo var nærliggende. Jeg tog derfor
sent på arbejde torsdag for at kunne nå ud til dyrlægen og se katten.
Heldigvis (desværre), var det ikke Frede for han kom hjem torsdag morgen.

Jeg ringede derefter til dyrlægen, som derudover oplyste at der var tale om
en hunkat, og fortalte at det ikke var vores kat. Det var det sidste håb. Vi
har ikke tidligere set andre katte med de aftegninger i området, men det var
uden tvivl en tamkat, da den havde ligget roligt på skødet og spundet på vej
til dyrlæge. Katten er nu blevet aflivet, da den ikke var øre- eler
chipmærket.

Jeg vil dog gerne sige tak på vegne af byens katteejere til kvinden der
kørte bilen. Det er sjældent at se en sådan omtanke for katte, der bliver
ramt, og en sådan ihærdighed for at finde ejeren. Bare der var flere af din
slags!

Hilsen Anja

Fra : Sanni

Dato : 11-11-05 16:30

Hvor er det bare dejligt at læse, efter at have læst Alice beretning.
Den ansvarsfulde bilist burde have en buket blomster for sin ihærdighed.
Blot synd at det kostede katten livet, at den ikke kunne identificeres med
en ejer.

Sanni

Fra : Allan

Dato : 11-11-05 18:14

> [...]
> kørte bilen. Det er sjældent at se en sådan omtanke for katte, der bliver
> ramt, og en sådan ihærdighed for at finde ejeren. Bare der var flere af

Hej Anja
Ja det er altid rart når en der kommer til at kører en kat ned, gør det
bedste derefter.

Min kat nr 2 som jeg mistede, ÆV Fluffy, 4 M fra hvor jeg sad og surfede på
nettet.
Det var falk der ringede og sagde at han desværrer var kørt ned. Og hende
der førte bilen blev der til dyreambulancen kom. Det var flot, for det var
jo lidt min skyld, Ja T kryds osv
..
Nu er de hegnet inde så er det kun min skyld hvis de ikke har det godt

Det kan godt værrer at jeg lyder hellig med indhegning.
Og jeg har skam mistet en merer før jeg fik indhegningen på plads. Men det
var til nyresvigt. Æv.

Mvh Allan

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-11-05 07:17

"<klip> Dyrlægen konstaterede en brækket hofte, som katten dog kunne komme
sig over
> ved at den blev holdt i ro.
Katten er nu blevet aflivet, da den ikke var øre- eler chipmærket.
</klip>

Hvorfor kom den ikke på kattehjem? En del dyrlæger (nu taler jeg
Nordsjælland/København) ringer til Inges Kattehjem, når der er herreløse
katte, der skal - helst finde sit eget hjem, eller finde et nyt hjem?

Men ellers vil jeg istemme med tilsagn om at det er dejligt der er nogle,
der tager ansvar og gør hvad der skal gøres når man kører et dyr ned.
Personligt tror jeg mange kører videre, netop fordi de simpelthen ikke ved,
hvad de skal stille op...
Det burde faktisk være obligatorisk at lære lidt om påkørsel af dyr, når man
tager kørekort....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor, der igen har hittemis i huset :o
http://chocolade.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-05 11:08

Anja P. Johansen wrote:
> Ja, altså de ansvarlige bilister der bekymrer sig om den kat, de er kommet
> til at køre ned.

Selvfølgelig gør de det, jeg er selv en af dem.
En aften kommer jeg kørende med ca 40 km/t, der render en kat ud foran
mig og jeg kan sagtens bremse og rammer den ikke. Desværre kommer den
makker lige bagefter, og den rammer jeg. Jeg holder ind til siden og
finder lygten frem.
Finder begge katte i en busk, den ramte ligger og gisper, den anden
står ved siden af. Jeg ringer til Falck, som vil sende en
dyreambulance. I mens går jeg over til det hus hvor kattene kom fra,
men der var ingen hjemme. Da jeg kommer tilbage efter 2 min er katten
død. I det samme kommer dyreambulancen og de tager katten med.

--

Christian

Fra : LB

Dato : 18-11-05 19:22

Skal man være medlem af Falck for at benytte den tjeneste? Lena

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-05 14:14

LB wrote:
> Skal man være medlem af Falck for at benytte den tjeneste?

Nej, Dyrenes Beskyttelse betaler vist nok udgifterne.

--

Christian

Fra : fam. Ager

Dato : 21-11-05 14:21

LB wrote:
> Skal man være medlem af Falck for at benytte den tjeneste?

Nej, Dyrenes Beskyttelse betaler vist nok udgifterne.

ikke vist nok, det gør de! en af grundene til at jeg støtter deres arbejde!.

mvh. marie
--

Christian