Tilføje en svarside....?
Fra : Preben Larsen

Dato : 11-11-05 16:03

Hvordan tilføjer jeg en svarside til en eksisterende
php-mailformular, der peger en side, der ikke sender den
besøgende ud af webstedet.
Min formmailkode er hentet herfra:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Mit websted: www.webdegn2005.dk

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-11-05 17:56

Hej Preben!
"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan tilføjer jeg en svarside til en eksisterende
> php-mailformular, der peger en side, der ikke sender den
> [...]

Ved at tilføje dette øverst i din "sender.php":

<?php
header("Location: svarside.php");
?>

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Preben Larsen

Dato : 11-11-05 19:19

> Ved at tilføje dette øverst i din "sender.php":
>
> <?php
> header("Location: svarside.php");
> ?>

Det har jeg så prøvet!
Så får jeg følgende advarsel:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent
by (output started at
/usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php:2)
in /usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php
on line 3

Svarsiden skulle gerne være et html dokument ...?

Hvad skal jeg gøre her?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-05 19:37

On 11 Nov 2005 18:19:07 GMT, Preben Larsen <prelar@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>/usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php:2)
>in /usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php

Du har tilsyneladende ikke smidt den header-linje øverst ind. Du må
ikke sende noget output, før du sender headers.

Tjek fx:
http://faq.php.dk/index.php/Headers_already_sent_by

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-11-05 19:38

Hej Preben!

> [...]
> /usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php:2)
> in /usr/local/psa/home/vhosts/webdegn2005.dk/httpdocs/sender.php

Det har noget at gøre med, at "<?php header("Location: svarside.php"); ?>"
SKAL stå allerøverst i filen - der må ikke være mellemrum eller lign. før!

Men da jeg er PHP-newbie, kan jeg ikke uden videre svare konkret på det...
Så enten poster du kildekoden til sender.php på www.pastebin.dk, eller også
må du satse på, at der er en garvet PHP-koder, som kan svare bedre på det...

> Svarsiden skulle gerne være et html dokument ...?

Ikke noget problem - så skriver du bare:

<?php
header("Location: svarside.html");
?>

Fra : Preben Larsen

Dato : 11-11-05 21:23

Hej Dennis Munding !

Så er det bare i orden - mange tak for hjælpen!

Mvh
Preben Larsen

www.webdegn2005.dk

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-11-05 00:03

Hej Dennis Munding!

Det virker helt fint nu - mange tak for hjælpen!

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-11-05 06:27

Hej Preben!
> Hej Dennis Munding!
>
> Det virker helt fint nu - mange tak for hjælpen!
> Mvh
> Preben Larsen

Det var så lidt...