Købe min egen pc m.m. - fortsættelse
Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 11-11-05 15:14

Jeg har lige et ekstra spørgsmål fra tråden den 9. november.

Hvis mit enkeltmandsfirma køber min private pc m.m., skal jeg så bare
skrive en faktura eller et bilag, der dokumentere handlen - eller
hvordan gør jeg i praksis ?

Fra : Holst

Dato : 11-11-05 15:22

allan.pe@jubii.dk wrote:

> [...]
>
> Hvis mit enkeltmandsfirma køber min private pc m.m., skal jeg så bare
> skrive en faktura eller et bilag, der dokumentere handlen - eller

Ja, du skal som sådan lave en privat faktura. Husk at du derved ikke kan
skrives moms på, idet du som privatperson jo ikke er momsregistreret, og
ligeledes vil der så heller ikke være noget moms, som dit firma kan
trække fra.

Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 15-11-05 10:20

Hvis Pc'eren er brugt, hvordan sætter jeg så en salgspris, som
skattevæsenet vil kunne sige god for ?

Fra : Claus Agerskov

Dato : 15-11-05 13:51

allan.pe@jubii.dk wrote:

> Hvis Pc'eren er brugt, hvordan sætter jeg så en salgspris, som
> skattevæsenet vil kunne sige god for ?

Hvis du har kvitteringen.

Indkøbspris minus den afskrivning udstyret ville have haft, hvis du havde
købt den til virksomheden fra ny af.

De herligste hilsner

Fra : allan.pe@jubii.dk

Dato : 15-11-05 14:01

Jeg har kvitteringen - købt for cirka 2 år siden til 13.000 kr.

Er det ikke sådan at den slags afskrives i samme år det er købt
fordi beløbet er under en bagatelgrænse.

Jeg kender ikke til afskrivningsreglerne - hvor står der noget om dem
henne ?

Tak for hjælpen.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-11-05 19:49

In news:4379f06d$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Uffe Kousgaard <oh@no.no> Typed:
> 13.000 er netop ikke under bagatelgrænsen. Se på T&S hjemmeside.
>
> hilsen
> Uffe

Mon ikke det er? de 13K er nok incl. moms, da den jo er købt privat..
13 K * 0,8 = 10.400 Kr. grænsen for straksafskrivning i år er 11.000 Kr.
I 2004 var grænsen 10.800 Kr.

--
Assumption is the mother of all fuck ups

Fra : Leonard

Dato : 15-11-05 20:35

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk>
wrote:

>Mon ikke det er? de 13K er nok incl. moms, da den jo er købt privat..
>13 K * 0,8 = 10.400 Kr. grænsen for straksafskrivning i år er 11.000 Kr.

Men netop fordi den har været i privat eje kan der ikke trækkes moms
fra, så det regnestykke duer ikke ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-11-05 17:09

In news:p1ekn1ha3ke7sc5jpeg55jvl6pc7juf5np@4ax.com,
Leonard <usenet@leonard.dk> Typed:

> Men netop fordi den har været i privat eje kan der ikke trækkes moms
> fra, så det regnestykke duer ikke ...

Regnestykket er fint nok til mig
Da den opridnelige pris jo kun skal bruges til at indikere hvilken
afskrivning der kunne have fundet sted, hvis den havde været købt fra ny i
firma regi. - for at finde ud af hvilken værdi PCen har i dag..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : alexbo

Dato : 15-11-05 20:35

<allan.pe@jubii.dk> skrev

Jeg har kvitteringen - købt for cirka 2 år siden til 13.000 kr.

Prøv at se på havd en PC med den samme ydelse Pcu, Ram og harddisk ville
koste i dag fra ny, og så brug den pris.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-11-05 10:20

<allan.pe@jubii.dk> wrote in message

> Jeg har kvitteringen - købt for cirka 2 år siden til 13.000 kr.

Jeg ville få et auktionshus til at sælge skidtet på en Lørdagsauktion; man
får en kvittering, Told & Skat har ingen anledning til at antage svindel og
man kunne endda være så heldig at een eller anden tosse byder braset op til
en 6000-7000 Kr ... det er set før.

En ny PC med 2 års garanti og meget bedre end den gamle, ligger i det
prisleje i dag. Jeg ville bare købe den af mine private penge i stedet for
at sætte SKAT i selvsving. Det bliver, efter min mening, langt mere bøvl og
brok end værdien af den brugte PC.