Dansk svensk gårdhund
Fra : Heidi

Dato : 11-11-05 13:59

Hej Gruppe

Nu ved jeg godt, at jeg for nogle dage siden skrev, at jeg ville ha en
abrador til sommer.
Dog har jeg skiftet mening.. ved at surfe lidt rundt på nettet..billeder og
oplysninger.. har jeg erfaret mig, at jeg egentlig hellere vil have en dansk
svensk gårdhund.
Jeg synes den virkere mere til en Heidi-hund og den ville nok passe bedre
ind i min familie.

Jeg har ringet til en dyrlæge her i Aalborg og spurgt til en dansk svensk
gårdhund og dens helbred.
Via den samtale fik jeg af vide, at der ikke er noget man sådan skal være på
vagt over..

Lige som man skal være med så mange andre racer ved f.eks. HD osv.

Nu vil jeg så undersøge, hvor der er kenneler med denne hunderace...sådan
omkring min bopæl.

Er der nogen som sidder inde med information som kunne være nyttig for mig?
Gode råd, erfaringer osv.

På forhånd tak og god weekend

Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 15:39

"Heidi" <nicholai@> skrev i en meddelelse news:4374959d$0$2103

> Er der nogen som sidder inde med information som kunne være nyttig for
> mig?
> Gode råd, erfaringer osv.

Ved ikke hvor der er en Kennel med DS- gårdhunde i Ålborgområdet, men mon
ikke at bl.a DKK`s hjemmeside har den info.

Vi har selv en DS-gårdhund ( Bibi ), og hun er en dejlig hund, omend noget
forskellig fra Labradoren.

Her er folks egen beskrivelse af deres DS- gårdhunde:

http://tjekmig.dk/hotornot/?path=./dansk_svensk_gaardhund/

Du kan opgså læse lidt om andre hunderacer her, beskrevet med ejernes egne
ord:

http://tjekmig.dk/hotornot/index.php

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Heidi

Dato : 11-11-05 17:53

Hej

Jeg vil straks kaste mig over de links du har skrevet:

//Heidi

Fra : karsten & Pia

Dato : 11-11-05 15:54

Det var ikke noget med Dino her lidt længere nede, der søger nyt kærligt
hjem??

Fra : Heidi

Dato : 11-11-05 17:50

Jo det kunne da være et interessant emne..
men..
Jeg bor i Aalborg og hun på sjælland.
Grunden til, at det først er til sommer jeg/vi har planer om at få en hund
er, at der har jeg 7 ugers sommerferie (er studerende) og synes at det ville
være godt at få hund. når jeg har så meget tid til at vi alle kan finde os
til rette med hinanden der (både hund, mand, børn og jeg).

Der er også det, at jeg har 2 børn..den ene bliver 3 til april og den anden
2 til oktober og den alder de rammer til sommer er også nøje udregnet med
hensyn til anskaffe kæledyr.
Jeg synes den mindste er lidt for lille endnu..

Men vigtigst af alt.. jeg vil gerne lige ha den tid jeg skal bruge til, at
vi alle vender os til hinanden.

Men ellers ville det da være en god ide, at overtage en andens kæledyr

//Heidi

Fra : jette rasmussen

Dato : 11-11-05 18:40

Hej jeg ville bare lige sige at min nabos lille datter på 3 år er dino,s
bedste ven.
Venlig hilsen
jette rasmussen

Fra : Heidi

Dato : 12-11-05 09:51

Hej.

Vi vil først have en hund til sommer, da jeg synes vores den mindste er for
lille endnu. Han skal lige lære at gå og andre ting.
Jeg håber i finder en ny god familie til Dino.

//Heidi

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 11:46

"Heidi" <nicholai@> wrote in message
> [...]
> for lille endnu. Han skal lige lære at gå og andre ting.
> Jeg håber i finder en ny god familie til Dino.

Din beslutning om at vente med at få hvalpen til du har dine 7 ugers
sommerferie er rigtig god og fornuftig .

Mvh
Søren

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-05 21:35

> [...]
> og oplysninger.. har jeg erfaret mig, at jeg egentlig hellere vil have en

Det kan jeg godt forstå det er også en SUPER dejlig hund ( det er en lab
nu også )

> Jeg synes den virkere mere til en Heidi-hund og den ville nok passe bedre
> ind i min familie.

Det er i hvert fald en rigtig god familie hund

> Nu vil jeg så undersøge, hvor der er kenneler med denne hunderace...sådan
> omkring min bopæl.

Nu er det ikke lige i dit områd, men min opdrætter skal ha' parret Nicki's
mor her en af de kommende dage. Nicki er uden stamtavle, men det er pga hans
far, de kommende hvalpe bliver med stamtavle. Hendes hvalpe er bare gude
skønne og et godt opdræt, se bare på Nicki *GG*

> Er der nogen som sidder inde med information som kunne være nyttig for
> mig?
> Gode råd, erfaringer osv.

Som sagt er jeg selv den LYKKELIGE ejer af en Dansk/svensk gårdhund, en være
hænge mus, han er meget social hund, og det er genralt for racen. Du er
velkommen til at besøge min hjemmeside, den handler mest af alt om Nicki

Spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Knus Bolette og Nicki der lige nu er ved at skuppe mig ned af sofaen
www.bolettes.dk

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 06:59

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message

> [...]
> hans far, de kommende hvalpe bliver med stamtavle. Hendes hvalpe er bare
> gude skønne og et godt opdræt, se bare på Nicki *GG*

Hvordan bærer man sig ad med at få hvalpe med stamtavle efter en hund uden
stamtavle?

Mvh
Søren

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-05 09:11

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan bærer man sig ad med at få hvalpe med stamtavle efter en hund uden
> stamtavle?

Hej Søren

Det skal jeg sige dig Nicki's mor har stamtavle, men det har hans far
ikke. Hans mor og far bor sammen, og dagen før hr far skulle kastereres (
nok stavet forkert ), hoppede han på tæven. der skulle faktisk ha' været
flere dage til hun var klar, men der kom altså 5 dejlige hvalpe ud af det,
så det var et uheld. Nu laver min opdrætter KUN hvalpe med stamtavle,
farmand kan ikke lave flere "ulykker" ( selvom jeg ikke er ked af uheldet ).
Håber det gir' dig svar nok

Knus Bolette
www.bolette.dk

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 11:44

> [...]
> stamtavle, farmand kan ikke lave flere "ulykker" ( selvom jeg ikke er ked
> af uheldet ). Håber det gir' dig svar nok

Hej Bolette,

Egentlig ikke. Det lyder for mig som om du siger at man kan godt få
stamtavle på hvalpe efter en han uden stamtavle, bare han har hoppet på
tæven ved et uheld. Eller har jeg ikke forstået det du skriver korrekt?

Mvh
Søren

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-11-05 12:07

> Egentlig ikke. Det lyder for mig som om du siger at man kan godt få
> stamtavle på hvalpe efter en han uden stamtavle, bare han har hoppet på
> tæven ved et uheld. Eller har jeg ikke forstået det du skriver korrekt?

Jeg kan godt forstå det - så jeg prøver lige at se om jeg også kan forklare
det

Nickis mor har stamtavle og Nickis far har ingen stamtavle, hvilket betyder
Nicki og kuldet, han er fra, ikke har stamtavle.

Nickis mor med stamtavle parres igen - denne gang med en han med stamtavle,
hvilket betyder, at de nye hvalpe kan få stamtavle.

Er det ikke det du mener Bolette?

Mvh. Helle

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 12:18

Helle Jensen skriblede bla:

> [...]
>
> Nickis mor med stamtavle parres igen - denne gang med en han med
> stamtavle, hvilket betyder, at de nye hvalpe kan få stamtavle.

Det må være noget indforstået kvindep..... som vi mænd ikke kan gennemskue
fordi vores hjerner ikke er i stand til at tænke så abstrakt

For mig at læse har moren til Nicky stamtavle men faren ikke, og de fik 5
dejlige hvalpe hvoraf Nicky var en af dem.
Disse 5 hvalpe kan ikke have stamtavle.
Som sagt jeg er jo kun en mand så hvis der er noget der skal gættes til så
er kæden her hoppet af

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-11-05 13:47

> For mig at læse har moren til Nicky stamtavle men faren ikke, og de fik 5
> dejlige hvalpe hvoraf Nicky var en af dem.
> Disse 5 hvalpe kan ikke have stamtavle.

Præcis - det er også det jeg skriver... Det må være en mandeting ikke at
læse, hvad der bliver skrevet

Helle

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 14:00

Helle Jensen skriblede bla:

> Præcis - det er også det jeg skriver... Det må være en mandeting ikke
> at læse, hvad der bliver skrevet

Skal det forståes sådan at fra NU af laver de kun med stamtavle ?
og at Nicki er uden.

Du må da indrømme at svaret var lidt kryptiskt, eller er vi mænd
langsommere
opfattende generelt ?

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 12-11-05 15:16

> Skal det forståes sådan at fra NU af laver de kun med stamtavle ?
> og at Nicki er uden.

Ja, lige præcis!

> Du må da indrømme at svaret var lidt kryptiskt, eller er vi mænd
> langsommere
> opfattende generelt ?

Når du skriver det på den måde, er jeg jo nødt til at svare JA

Helle

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-05 15:23

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke det du mener Bolette?

Det er lige det jeg mener, du har forstået mit indlæg

Knus Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:31

On Sat, 12 Nov 2005 12:06:45 +0100, "Helle Jensen" wrote:

>Nickis mor med stamtavle parres igen -
>denne gang med en han med stamtavle,
>hvilket betyder, at de nye hvalpe kan få stamtavle.

Ok, men du skrev det, som om Nicki
skulle være far til et kuld.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-05 15:33

> [...]
> stamtavle på hvalpe efter en han uden stamtavle, bare han har hoppet på
> tæven ved et uheld. Eller har jeg ikke forstået det du skriver korrekt?

Hej søren

Faktisk kan jeg godt se hvad du mener nu, jeg har faktisk svaret forkert på
dit indlæg, du skrev jo:

> [...]

Hvor efter jeg svarede: "det skal jeg sige dig.....................". jeg
har jo bare givet en forklaring på hvordan min opdrætter kan lave hvalpe med
stamtavle nu, og hvorfor Nicki ikke har stamtavle kan godt se
forvirringen nu

Knus Bolette

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 12:03

Bolette Nielsen skriblede bla:

> [...]
> opdrætter KUN hvalpe med stamtavle, farmand kan ikke lave flere
> "ulykker" ( selvom jeg ikke er ked af uheldet ). Håber det gir' dig
Hmm den forklaring er ikke holdbar man kan ikke få stamtavle på de 5
dejlige
hvalpe

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-11-05 15:22

Bolette skrev i 2. indlæg:

Nicki's mor har stamtavle, men det har hans far ikke.

1 indlæg igen:

De kommende hvalpe bliver med stamtavle (ikke samme far som Nicki)

Mor & far med stamtavle = hvalpe med stamtavle

Mor med stamtavle & far uden = Hvalpe uden stamtavle

Jeg er mand, og forstår........ måske fordi jeg til daglig hører på
vrøvleriet herhjemme.... hehe

// Kim

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-05 15:29

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Bolette Nielsen skriblede bla:

> Hmm den forklaring er ikke holdbar man kan ikke få stamtavle på de 5
> dejlige
> hvalpe

Hej Jopa

Det har jeg da heller ikke skrevet nogen
steder.............................

Knus Bolette

PS og for at gøre det endnu mere indviklet, så kan man måske godt få
stamtavle på en gårdhund uden stamtavle, det ligger nemlig sådan at der ikke
er mange gårdhunde, derfor kan man tilmelde sin gårdhund til en prøve
udstilling for en dommer hos dkk, og hvis så gårdhunden lever op til
standarten for gårdhunde kan den få stamtavle. Vi fremstilliede Nicki for en
dommer sidste år. Desværre var han for høj og rubust, så han blev ikke
godkendt, men det kan lade sig gøre

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 15:41

> [...]
> fremstilliede Nicki for en dommer sidste år. Desværre var han for høj
> og rubust, så han blev ikke godkendt, men det kan lade sig gøre

selv knus
Se nu bliver det for indviklet for min mandehjerne og konen er på arbejde

Hvordan kan man få stamtavle på en hund der ingen "aner" har ?
Starter man så med hunden uden stamtavle som den første ?

Har du evt et link til den "påstand" om at man i DKK regi kan få
stambogsført en hund uden aner bare den opfylder racens standardt.

Ikke at jeg tror du lyver, har bare aldrig hørt om det før

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-11-05 15:53

> Hvordan kan man få stamtavle på en hund der ingen "aner" har ?
> Starter man så med hunden uden stamtavle som den første ?

Ja, den stamtavle man så får er total blank, det bliver så hund nummer 1.

> Har du evt et link til den "påstand" om at man i DKK regi kan få
> stambogsført en hund uden aner bare den opfylder racens standardt.

Det har jeg desværre ikke, og jeg er også 99,9% sikker på det ikke er alle
racer der kan fremstilles for en dommer, mener kun der er gårdhunden og jack
russel terrien, idet der ikke findes så mange af deres race, Broholmerne
kunne vist også på et tidspunkt, men vist ikke mere. Der var engang et
program på DR2 , det var tema lørdag, og det handlede kun om hunde, idet
program var der en dommer fra DKK ( faktisk den dommer der ikke godkendte
Nicki ), der fortalte om de såkaldte racer som de kalder det.

> Ikke at jeg tror du lyver, har bare aldrig hørt om det før

Ja ja, lad du bare vær', du tror ikke på mig

Bolette
www.bolettes.dk http://www.bolettes.dk/galleri%20af%20Nicki.htm ( på det blå
link kan du se et billed fra vores fremvisning i Herning sidste år

Fra : jopa

Dato : 12-11-05 16:04

Bolette Nielsen skriblede bla:

> Det har jeg desværre ikke, og jeg er også 99,9% sikker på det ikke er
> alle racer der kan fremstilles for en dommer,

Ok det kan sikkert lade sig gøre ved "nye" racer.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:28

On Fri, 11 Nov 2005 21:35:09 +0100, "Bolette Nielsen" wrote:

>Nicki er uden stamtavle, men det er pga hans
>far, de kommende hvalpe bliver med stamtavle.
>Hendes hvalpe er bare gudeskønne og et godt
>opdræt, se bare på Nicki *GG*

Ja undskyld jeg spørger, men hvordan kan hvalpene
få stamtavle, hvis far ikke har?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 12:31

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja undskyld jeg spørger, men hvordan kan hvalpene
> få stamtavle, hvis far ikke har?

Nicki`s far har ikke stamtavle. De kommende hvalpes far har.

Sådan læste jeg det i hvert fald...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-11-05 21:38

> Nicki`s far har ikke stamtavle. De kommende hvalpes far har.
>
> Sådan læste jeg det i hvert fald...

Du har forstået det helt som jeg mener det

x vuf x skrev:

>Ja undskyld jeg spørger, men hvordan kan hvalpene få stamtavle, hvis far
>ikke har?

Har du læst hvad jeg skrev?

Jeg skrev:
Nu laver min opdrætter KUN hvalpe med stamtavle,
farmand kan ikke lave flere "ulykker".

For at skrive det så alle forstår det. Den kommende far er ikke Nicki far.
Nicki's fra kan IKKE lave flere hvalpe

God weekend

Bolette
www.bolettes.dk