Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign + skæremærker - lort!!
Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 11-11-05 11:37

Jeg laver produktark for et firma i a4 størrelse, som så sender dem til
tryk, men skæremærkerne er åbenbart ikke altid ens, nogle enkelte af
produktarkene bliver ca. 3mm mindre efter skæremærkerne end de andre. hva
kan det være?? .. jeg eksporterer som press optimized pdf til acrobat 6,
sætter flueben i crop marks, og sætter bleed and slug til 0,5 cm som jeg
har gjort ved alle arkene.

Jeg kan ikke se at det er mig der laver en fejl når jeg laver det 100% ens
på alle sammen, men trykkeren siger at det er min fejl. Hvor dælen er den
fejl så!!

Med venlig hilsen

Allan hansen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-11-05 13:28

"Allan Spliid Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på alle sammen, men trykkeren siger at det er min fejl. Hvor dælen er den

Prøv at lave pdf'en med Acrobat i stedet for InDesign.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 11-11-05 16:23

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> "Allan Spliid Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at lave pdf'en med Acrobat i stedet for InDesign.

> [...]

Det er et indesign dokument, så jeg er vel nødtil at konvertere fra
indesign.

med venlig hilsen

allan hansen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-11-05 23:43

> Det er et indesign dokument, så jeg er vel nødtil at konvertere fra
> indesign.

Hvis du har asrobat installeret, så kan du lave en postscript fil fra
InDesign som du så kører gennem Distiller. Eller evt. bruge pdf som
printerdriver/PPD.

--
http://lalala.dk - Dolp den lyseblå flodhest

Fra : RoJo

Dato : 11-11-05 16:38

On 11/11/05 11:37, in article 43747457$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Allan Spliid Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> wrote:

> produktarkene bliver ca. 3mm mindre efter skæremærkerne end de andre. hva

Prøv at checke dine dokumenter... Se om det passer hvad trykkeren sider.
Åben pdf'en I acrobat og mål efter. Hvis skæremærkerne IKKE sidder ens, så
gør du nok noget forkert

Lav evt. En "save preset" ved 1. Pdf, og brug denne indstilling ved resten.

Mvh RoJo

Fra : Allan Spliid Hansen

Dato : 11-11-05 17:29

"RoJo" <Geckodk@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> gør du nok noget forkert
>
> Lav evt. En "save preset" ved 1. Pdf, og brug denne indstilling ved

tak for rådet med hensyn til save preset , vil gøre det i fremtiden, men
fejlen fatter jeg stadig ikke for jeg har målt afstanden på skærmen mellem
skæremærkerne på 2 ark, 1 rigtigt og 1 som trykkeren siger er forkert,
afstanden er fuldstændig ens på min skærm

med venlig hilsen

allan hansen

Fra : RoJo

Dato : 12-11-05 11:07

On 11/11/05 17:29, in article 4374c6e8$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]
> skæremærkerne på 2 ark, 1 rigtigt og 1 som trykkeren siger er forkert,
> afstanden er fuldstændig ens på min skærm

Hvis de ER ens, så kan det jo kun være trykkeren. Og han burde ku klippe til
inden for de 3 mm.

Mvh RoJo