Forskel mellem DB-strenge, "or die"?
Fra : Jakob Munck

Dato : 11-11-05 10:40

Jeg er for nylig begyndt at køre med mySQL og jeg kan se at der er
forskellige forbindelsesstrenge til denne db.

1.
$conn = mysql_connect("localhost", "joeuser", "somepass");

2.
$conn = mysql_connect("localhost", "joeuser", "somepass") or
die(mysql_error());

I den nederste af disse strenge står "or die(mysql_error());". Hvade betyder
det og hvad sker der, hvis man ikke skriver dette?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-11-05 10:56

On Fri, 11 Nov 2005 10:39:54 +0100
"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> I den nederste af disse strenge står "or die(mysql_error());". Hvade
> betyder det og hvad sker der, hvis man ikke skriver dette?

er der fejl i den første så fortsætter den med
at vise resten af siden.
med den anden så udskriver den mysql fejlen (som ligger i
mysql_error()) og stopper så med at udføre siden (die())

Fra : Jakob Munck

Dato : 11-11-05 11:37

Tak.

v.h.