Højde på celler
Fra : Søren

Dato : 10-11-05 16:30

Hej.

Hvordan kan jeg gøre mine celler mindre så de passer til det gif. jeg har
sat ind.. Bredden er ikke noget problem, men højden kan jeg ikke finde ud af
at ændre ??

http://www.nordfrost.dk/test.htm

Søren Thomsen

Fra : per christoffersen

Dato : 10-11-05 17:09

"Søren" <jada@mail.ingen> skrev i en meddelelse
> [...]
> sat ind.. Bredden er ikke noget problem, men højden kan jeg ikke finde ud

Du har en no-breaking space i den midterste kolonne i toppen (&nbsp;), - det
gør at cellen for sammen højde som standard skrifthøjden.
Hvis du fjerne den, kommer cellen ned i den rigtige højde. Til gengæld får
cellen ingen baggrundsfarve (ihvertfald i IE) fordi den er tom.
Der er to måder at løse det på:
1) At beholde &nbsp; i cellen, men style skrifthøjden. Det vil virke i de
fleste tilfælde, men ikke hvis brugeren anvender sit eget style sheet
2) At lægge en lille gennemsigtig gif i cellen. Det er et klassisk kneb for
webdesignere der bruger tabelopbygget design...

Der er muligvis flere måder at løse det på.

/Per

Fra : Søren

Dato : 10-11-05 17:20

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> webdesignere der bruger tabelopbygget design...
>
> Der er muligvis flere måder at løse det på.

Tak for hjælpen i begge grupper

Søren

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 11-11-05 03:30

> "Søren" <jada@mail.ingen> skrev i en meddelelse
> Der er muligvis flere måder at løse det på.

Ja, at lægge tabellerne på hylden og træde ind i det nye århundrede...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne