Hvor finder man sikkerhedskode til N6230i
Fra : -=JF=- arb

Dato : 10-11-05 11:35

Hej gruppe.

Svogers telefon er gået i selvsving efterat have været udlånt til datteren.

Når han sætter sit eget simkort i og indtaster koden, kommer der en tekst
der siger noget i stil med:
"Tryk og tal kan ikke slås til. Kontroller indstillingerne"

Derefter låses telefonen, og når man låser op beder den om
sikkerhedskoden...

Jeg har set på nettet at standardkoden kan være 12345, men den fungerer
ikke...
Kan nogen her hjælpe med at fortælle hvor han finder koden henne?

Mvh John

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-05 14:45

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har set på nettet at standardkoden kan være 12345, men den fungerer
> ikke...
> Kan nogen her hjælpe med at fortælle hvor han finder koden henne?

Sikkerhedskoden er en af flg.
0000
00000
1234
12345
1111
11111

MVH
Thomas H.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-05 14:46

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkerhedskoden er en af flg.
> [...]

Glemte lige at tilføje at den ellers vil stå i din manual.

MVH
Thomas H.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 10-11-05 15:37

> "Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

Ingen af ovennævnte duer... Giver alle besked om "Forkert kode"

> Glemte lige at tilføje at den ellers vil stå i din manual.

Tak for hjælpen!
Jeg beder ham om at checke sin manual!

Mvh John

Fra : -=JF=- arb

Dato : 10-11-05 15:46

"Thomas H." <condor-9NOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige at tilføje at den ellers vil stå i din manual.

Hmmm. Nu har han checket manualen og der står ganske rigtigt, som du også
siger, at koden er 12345 - men den bliver afvist.
Hans datter fortæller godt nok at "den sagde noget med en eller anden kode -
og så ved jeg ikke hvad jeg trykkede"... Teenagetøser og mobiltelefoner!!!

Er der nogen muligheder for at aflæse koden, evt. via et datakabel, eller
skal han ofre et værkstedsbesøg på at få den åbnet igen?

Jeg har et datakabel til min 6230 (uden 'i') men går ud fra at det også
virker på i-modellen?

Mvh John

Fra : Leif Neland

Dato : 10-11-05 16:16

-=JF=- arb wrote:
> [...]
> Hans datter fortæller godt nok at "den sagde noget med en eller anden
> kode - og så ved jeg ikke hvad jeg trykkede"... Teenagetøser og

Det er da meget normalt:
"Computeren skrev en eller anden fejlmeddelelse, så jeg skyndte mig at
trykke den væk"
"Hvad skrev den?"
"Det ved jeg ikke, jeg klikkede bare OK".

Og det hører man ikke kun fra teenagetøser...

Leif

Fra : -= JF =- priv

Dato : 10-11-05 18:15

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Hvad skrev den?"
> "Det ved jeg ikke, jeg klikkede bare OK".
>
> Og det hører man ikke kun fra teenagetøser...

Tell me about it
Jeg er IT.koordinator, og har fået serveret den historie MASSER af gange

"Den skrev noget med en eller anden fejl"

Mvh John

Fra : Leif Neland

Dato : 10-11-05 16:31

-=JF=- arb wrote:
> [...]
>
> Er der nogen muligheder for at aflæse koden, evt. via et datakabel,
> eller skal han ofre et værkstedsbesøg på at få den åbnet igen?

Kan man bruge puk2-koden til noget her?

Leif

Fra : Odin

Dato : 10-11-05 16:43

Leif Neland skrev:
KLIP

> Kan man bruge puk2-koden til noget her?
>
> Leif

så vidt jeg har erfaret ang nokia mobiler bliver sikkerheds koden
nulstillet ved en software opdatering.
dette burde jo så hjælp.

mvh Odin

Fra : Fischer

Dato : 10-11-05 18:20

> Kan man bruge puk2-koden til noget her?

Nej. PUK-koden hører til SIM-kortet - ikke telefonen.

*Fischer

Fra : -= JF =- priv

Dato : 10-11-05 18:21

> -=JF=- arb wrote:
>
> Kan man bruge puk2-koden til noget her?

Både puk1 og 2 er prøvet - og blev begge afvist.

Jeg har i min søgen på nettet fundet flg. om at finde sikkerhedskoden på en
6230i:
---start---
Kræver et datakabel !
- Gå ind på http://www.logomanager.co.uk/php/download.php?action=more
- Download NkProfile V3
- Kør "NkProfile.exe"
- Tilslut datakabelet til USB porten og lad programmet finde telefonen
- Tjek fanebladet "Phoneinfo"
- Aflæs din "Security Code"
- Skift koden til én du kan huske !!

Virker muligvis også med andre Nokia modeller...
---slut---

Linket virker godt nok, men de har tilsyneladende ikke længere NkProfile
liggende mere :-/

Er der nogen der kan henvise til et sted jeg kan hente den, for jeg synes at
alle sider peger hen imod den side der er nævnt i citatet ovenfor.

Det undrer mig i øvrigt at telefonen ikke låser helt, for der er godt nok
prøvet mange koder efterhånden - men der er tilsyneladende ikke nogen
begrænsning som der f.eks. er med pinkoderne.

Mvh John