Pizza til overabejde...
Fra : Nygaard

Dato : 10-11-05 09:37

I en virksomhed, hvor der ikke er nogen arbejdsgiverbetalt frokostordning,
må virksomheden der give en let aftensmad i forbindelse med ekstraordinær
overabejde (klassisk eksempel kunne jo være pizza eller smørebrød i
forbindelse med status eller projekter der skal laves over weekenden), uden
at medarbejderen bliver beskattet?
Kan udgiften trækkes fra driften?
Gør det nogen forskel hvor lang arbejdsdagen er, eller hvornår på ugen det
er?

mvh
Nygaard

Fra : nvm

Dato : 10-11-05 19:17

Nygaard skrev:
> [...]
> Kan udgiften trækkes fra driften?
> Gør det nogen forskel hvor lang arbejdsdagen er, eller hvornår på ugen det

Start evt. med at læse/søge i ligningsvejledningen, fx her:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=103985&vID=200789&search=mad¤overarbejde

I de fleste tilfælde vil det være fradragsberettiget for arbejdsgiveren
uden at skulle beskattes hos lønmodtagerne.

Jeg mindes at have læst, uden at kunne huske hvor, at meget smålige
skattefolk ville have navnene på deltagerne noteret på hvert
udgiftsbilag af denne art.

Fra : BJ

Dato : 10-11-05 19:49

"nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Jeg mindes at have læst, uden at kunne huske hvor, at meget smålige
> skattefolk ville have navnene på deltagerne noteret på hvert udgiftsbilag

Jeg mener endda, SKAT trækker den helt derud, hvor arbejdsgiver ikke må
indtage noget af pizzaerne, hvis han er selvstændig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nygaard

Dato : 11-11-05 01:17

> Jeg mener endda, SKAT trækker den helt derud, hvor arbejdsgiver ikke må
> indtage noget af pizzaerne, hvis han er selvstændig.
>
> --
Mange tak skal I ha'

mvh
Nygaard