Krone på hjørnetand
Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-11-05 01:06

Min tandlæge har rodbehandlet en hjørnetand i overmunden. Hun har
efterfølgende lavet en plastfyldning.
Hun siger nu at fordi der er så lidt tand tilbage og fordi en rodbehandlet
tand tører ud (manglende blodforsyning) skal den have påsat en krone med
stift i. Prisen er 6500 kr. Mit spørgsmål er: En hjørnetand udsættes vel
ikke for så meget fysisk pres ? Er en krone så nødvendig ?

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-11-05 18:41

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> skrev:
> [...]
>blodforsyning) skal den have påsat en krone med
>stift i. Prisen er 6500 kr. Mit
>spørgsmål er: En hjørnetand udsættes vel

Jo den gør, og hvis du ikke får laver kronen, ryger den næste
tand senere pgs slid, og hvad så? Dyrt, ja, men der er
alternativer i Tyskland, Polen, Ungarn og Tyrkiet, hvis man har
mod på det, ja selv Sverige skulle være billigere, men prøv
at "prutte" om prisen, det lykkes sommetider.
TPB