Netværksforbindelse gateway HJÆLP
Fra : Jack

Dato : 10-11-05 00:24

Nygelig opstået internetforbindelse ?? Internetgateway i mine
netværksforbindelser, se billede i dk.binaer

win xp pro sp2 - tdc bredbånd - trendnet router TW100-BRF111/E. Samt Norton
internet security 2004

Hvad er det en forbindelse der pludselig er kommet "af sig selv" har ikke
set denne før. Pcén snakker hele tiden med den, også selv om jeg tager
routeren ud af bredbåndsmodemet. Har jeg fået uventede gæster ?

Jack

Fra : Jack

Dato : 10-11-05 00:33

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nygelig opstået internetforbindelse ?? Internetgateway i mine
> netværksforbindelser, se billede i dk.binaer
>
> win xp pro sp2 - tdc bredbånd - trendnet router >TW100-BRF111/E. Samt
> Norton

TW100-BRF114/E skulle der stå

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-05 00:37

"Jack" <gopot****@hotmail.com> wrote:

>Nygelig opstået internetforbindelse ?? Internetgateway i mine
>netværksforbindelser, se billede i dk.binaer

Bare rolig - Internetforbindelse i Internetgateway skal være der...

<mlr>

Fra : Jack

Dato : 10-11-05 00:46

> "Jack" <gopot****@hotmail.com> wrote:
> Bare rolig - Internetforbindelse i Internetgateway skal være der...

Skal den også stå og sende modtage hele tiden ? der er konstant trafik.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-11-05 01:01

"Jack" <gopot****@hotmail.com> wrote:

> Skal den også stå og sende modtage hele tiden ? der er konstant trafik.

Så længe maskinen er tændt og der er forbindelse til routeren /
internettet er der trafik....

Men du kan jo prøve at 'lege' med programmet NETSTAT - Det kan give
mange oplysningen om netaktiviteten på den givne computer.

Start med NETSTAT -? der giver en oversigt over prgrammets muligheder.

- - -

BTW - Du sidder jo godt og sikkert bag en bredbåndsrouter. Er der så
behov for et overlæsset pakke som Norton Internet Security...

Man kommer meget langt med en bredbåndsrouter suppleret med lidt
snusfornuft og en smule viden om netværk

<mlr>

Fra : Jack

Dato : 10-11-05 10:05

> [...]
> mange oplysningen om netaktiviteten på den givne computer.
>
> Start med NETSTAT -? der giver en oversigt over prgrammets muligheder.

Prøvet.. men vinduet lukker lynhurtigt, noget godt råd ??

> BTW - Du sidder jo godt og sikkert bag en bredbåndsrouter. Er der så
> behov for et overlæsset pakke som Norton Internet Security...

Det ved jeg ikke rigtigt, men better save than sorry

> Man kommer meget langt med en bredbåndsrouter suppleret med lidt
> snusfornuft og en smule viden om netværk

Og det er så her det halter ;-/ Jeg ved simpelthen ikke nok om opsætning af
router

Men tak for din foreløbig hjælp, det gav da lidt ro i sindet. Kan dog ikke
forstå, at jeg på jobbet ikke har en gateway på det netværk jeg køre der,
det minder meget om det her hjemme.

Jack

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-11-05 10:16

Jack wrote:

> Prøvet.. men vinduet lukker lynhurtigt, noget godt råd ??

Start kommandoprompt ved at køre kommandoen cmd, så kan du i
ro og mag udføre de andre kommandoer fra kommandovinduet.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jack

Dato : 10-11-05 10:36

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en > Start kommandoprompt ved at
køre kommandoen cmd, så kan du i
> ro og mag udføre de andre kommandoer fra kommandovinduet.

Takker..

Fra : Jack

Dato : 10-11-05 22:22

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en

Fandt så ud af, med hjælp fra dk.netværk.stort at det var fordi, at min
router var Upnp kompatibel, og det var muligt at fjerne, hvis man googlede
så nu er den helt væk, b.la. med hjælp fra denne udemærkede side
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/index.htm den er et besøg værd. Håber
det er tilladt at linke til ham, og gøre det her ?? Ellers skriv og det sker
ikke igen og jeg anmoder om sletning af indlæget

Jack