Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver jeg dette bitmap om til vekt~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 09-11-05 22:54

Hej!

Jeg har en figur i bitmap-format:

Se den på
http://www.callisto.dk/exitpoll/

Nu vil jeg gerne have omridset af denne figur i vektor-format! Hvordan gør
jeg det?

Jeg behøver ikke "indmaden" men kun "omridset"...

Jeg tager jpg-billedet ind i Illutrator 7.0 DK - og hvordan får jeg den så
lavet om til
vektor?

--
Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-11-05 23:44

Carsten skrev:
> [...]
>
> Jeg behøver ikke "indmaden" men kun "omridset"...
>
> Jeg tager jpg-billedet ind i Illutrator 7.0 DK - og hvordan får jeg den så

Jeg har Ill. CS2 kørende. Her findes der en fin Trace funktion under
Object -> Live Trace -> Tracing Options.
Her valgte jeg "Comic Art" og fjernede markering i Fills og satte
markering i Strokes. Det gav mig et outline af dit billede som du kan
finde i dk.binaer under emnet: "Fra: dk.edb.grafik - Illustrator Trace"

--
Peter J

Fra : :-\) Carsten

Dato : 10-11-05 23:59

Jeg kan ikke finde trace funktionen i den danske Illustrator 10.0 DK

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-11-05 00:11

Carsten skrev:
> Jeg kan ikke finde trace funktionen i den danske Illustrator 10.0 DK

Beklager, jeg har ikke arbejdet med trace i andet end CS2.

Fandt du filen i dk.binaer, og kunne den bruges ?

--
Peter J

Fra : :-\) Carsten

Dato : 11-11-05 21:29

> Fandt du filen i dk.binaer, og kunne den bruges ?

Filen var blot et eksempel...
Jeg vil gerne vide hvordan man gør næste gang jeg skal trace?

Fra : :-\) Carsten

Dato : 11-11-05 21:45

jeg kan desværre ikke læse dk.binaer - det tillader min udbyder (Cytbercity)
ikke!

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-11-05 13:29

On Fri, 11 Nov 2005 21:45:26 +0100, ":-\) Carsten"
<junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> wrote:

>jeg kan desværre ikke læse dk.binaer - det tillader min udbyder (Cytbercity)
>ikke!

Jo. Du skal bare bruge serveren newsbin.cybercity.dk

Kurt Brixen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 13-11-05 11:47

Tak for hjælpen!

Fra : :-\) Carsten

Dato : 13-11-05 11:53

ok. men jeg kan nu ikke se filen, æv ;-(

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-11-05 22:33

Carsten skrev:
> Filen var blot et eksempel...

Fair nok

> Jeg vil gerne vide hvordan man gør næste gang jeg skal trace?

Så vidt jeg kan se hedder funktionen "Auto Trace" i version 10.
Prøv at søge lidt i hjælpen efter det.
Den bliver sablet ned rundt omkring på nettet - men alternativet
er jo at bruge Pen Tool og trace manuelt, så det er da et forsøg værd

--
Peter J