bihulebetændelse
Fra : Helle Hansen

Dato : 09-11-05 10:36

Hej,

Jeg har siden mandag i sidste uge været plaget af lidt af hvert, startede
med feber og ømhed i kroppen. Så gik det over i halsen, og en podning ved
lægen viste at det var en virus halsbetændelse. Det er så gået over i
forkølelse med propper i begge ører, og efterfølgende bihulebetændelse.
Bihulebetændelsen har jeg haft siden lørdag, og der er ingen umiddelbar
bedring at spore. Jeg er meget øm i hovedet og det føles lidt som om nogen
trykker på hovedet alle steder fra.
I hele perioden har jeg forsøgt mig med diverse gode råd. Jeg har drukket
kamillete, kogt vand m. citron og honning, indåndet damp fra både kogt vand
og kamille te, skyllet næse i saltvand.
Jeg tager også otrivin. I søndags fik jeg ordineret noget Surlid af en læge,
2 dage senere fortæller en vagtlæge mig at det ikke vil hjælpe. Hvem af dem
skal jeg stole på ? Jeg er ikke meget for at stoppe med Surlid, hvis det nu
viser sig at hjælpe.
Jeg vil gerne høre om hvilke erfaringer I har gjort jer?
Jeg må indrømme, at jeg er ved at være rimelig desperat, det er ikke så
sjovt at være syg så længe også fordi jeg har søvnproblemer.

pft
Helle

Fra : Mogens V.

Dato : 09-11-05 15:05

Helle Hansen wrote:
> [...]
> Jeg må indrømme, at jeg er ved at være rimelig desperat, det er ikke så
> sjovt at være syg så længe også fordi jeg har søvnproblemer.

Hvis det er rigtig slemt, kan det være en læge vil ordinere penisilin.
Det mener jeg dog så vidt muligt bør undgåes, fordi det har en meget
kedelig indvirkning på immunforsvaret.

Et ganske effektivt produkt er Urtepencil, som er baseret på
planteekstrakter. Fås hos Matas og helsekostbutikker.
Det er ikke så effektivt som penisilin, men til gengæld uden
bivirkninger. Det kan i øvrigt bruges til både voksne og børn.

Hvis du kan få din partner i livet, eller en ven til det:
Tryk på punkt mellem øjnene, lige hvor øjenbrynene slutter, på kanten af
knoglen over øjenhulen. Det er ret sikkert lidt smertefuldt.
Hold trykket et minuts tid.

Masser derefter fra samme punkt ned over kanten af næsen, ud under øjet
lidt under øjenhulen og fortsæt ud/ned under kindbenet, næsten til øret.
Gør det et antal gange.
Fortsæt derefter samme massage, men fortsæt til under øret, og stryg ned
langs halsen og over halsbenet mod skulderen.
Gør også dette et antal gange.

Ovenstående letter på bihule- og pandehulebetændelse.
Strygningerne hjælper på at dræne betændelsen væk gennem lymfesystemet.

Masser derefter under skulderen og kanten af brystmusklen, næsten ind
under armhulen, for at aktivere den store lymfekirtel.

Du kan tillige bruge en zoneterapi teknik, hvor der klemmes om siderne
af inderste led på de fire tæer på hver fod (altså ikke storetåen).
Gør det ½ minutstid på hver tå-par på begge fødder.

--
Kind regards,
Mogens Valentin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-05 20:42

In article <437201da$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Mogens V. wrote:

> Hvis det er rigtig slemt, kan det være en læge vil ordinere penisilin.
> Det mener jeg dog så vidt muligt bør undgåes, fordi det har en meget
> kedelig indvirkning på immunforsvaret.

Penicilin virker ikke mod virus. Desværre. Og det har ikke dårlig
virkning på imunforsvaret. Jeg har taget det 2 x 3 måneder forebyggende
mod malaria, uden mærkbare bieffekter. Jeg kunne løbetræne i 1000m
højde i afrika som jeg plejer, og havde overhovedet ingen bieffekter.

> [...]
> Det er ikke så effektivt som penisilin, men til gengæld uden
> bivirkninger. Det kan i øvrigt bruges til både voksne og børn.

Virker det ? Eller er det i familie med placebo ? Honning går for at
være godt, men her er også beviseligt det antibaketerielle stof
brintoverilte i.

> Du kan tillige bruge en zoneterapi teknik, hvor der klemmes om siderne
> af inderste led på de fire tæer på hver fod (altså ikke storetåen).
> Gør det ½ minutstid på hver tå-par på begge fødder.

Ja der er mange alternative ting. Det bedste er at skrue op for feberen,
og få det overstået. Det kan gøres mentalt, ligesom mange af de alternative
også primært virker ved mental stimulation.

Fra : Mogens V.

Dato : 10-11-05 22:03

Povl H. Pedersen wrote:

> Penicilin virker ikke mod virus. Desværre.

Det har du ret i. Nu behøver bi/pandehule betændelse ikke være
forårsaget af virus..

> Og det har ikke dårlig virkning på imunforsvaret.

Jo, og det skader tillige tarmflora.
Følgende bemærkning har ingen relation til HH's problem:
Kvinder der får penicillin mod fx blærebetændelse, oplever ofte
følgeinfektioner af anden art.
Det skal dog bemærkes, at en penicillinkur skal overholdes. Ofte ser man
at personen stopper inden kuren er færdig, fordi symptomerne var ovre.

> Jeg har taget det 2 x 3 måneder forebyggende
> mod malaria, uden mærkbare bieffekter. Jeg kunne løbetræne i 1000m
> højde i afrika som jeg plejer, og havde overhovedet ingen bieffekter.

At du ikke har haft problemer, kan skyldes hvordan netop dit helbred og
egen styrke fungerer.
Jeg ville ikke på vilkår bruge penicillin forebyggende mod noget som
helst. Uanset om vi er enige eller ej om andre effekter af produktet, er
det almindelig kendt, at man bliver resistent mod penicillin ved unødig
brug. Det bør kun bruges når det -er- nødvendigt, hvilket sagtens kan
være tilfældet ved en alvorlig bihulebetændelse.

> Virker det ? Eller er det i familie med placebo ?

Ja. Og nej, det er ikke placebo. Etiketten fortæller hvad er er i; emner
der alene er alm. urter i andre behandlinger.

--
Kind regards,
Mogens V.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-05 21:35

In article <4373a6ad$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Mogens V. wrote:

> [...]
> brug. Det bør kun bruges når det -er- nødvendigt, hvilket sagtens kan
> være tilfældet ved en alvorlig bihulebetændelse.

Om man vil tage det forebyggende eller ej bør vel afhænge af omstændighederne.
Der er nogle malariapiller der er væsentligt værre.

Og det er vel ikke ens krop der bliver imun over for penicilin, men
derimod visse bakterier der opnår resistens.

Da jeg besøgte den lokale læge i Uganda inden hjemrejse, så fik jeg
en masse medicin jeg skulle tage, for at være sikker på jeg ikke havde
snyltere i kroppen, eller andet godt som en dansk læge ikke ville
ane hvad var. 2 af typerne var nogle der jf beskrivelsen bliver brugt
for at undgå betændelse i operationssår.

Lægen er anerkendt forsker i diverse tropemedicin.

> Ja. Og nej, det er ikke placebo. Etiketten fortæller hvad er er i; emner
> der alene er alm. urter i andre behandlinger.

er det et lægemiddel ? eller har det ingen dokumenteret medicinsk effekt ?

Fra : BEKA

Dato : 09-11-05 20:54

"Helle Hansen" <hellesadrtilnyheder@XXhotmail.com> wrote in message
> Hej,

Gå i seng og blive der så meget som muligt. Hold dig varm - drik rigelig med
vædske (vand eller mild urtete) Spis let, letfordøjelige sager, frugt og
grønt. Spyt slim og snot ud. Kroppen og immunsforsvaret skal have lidt
øvelse i at komme af med giftstoffer og den bedeste måde er den naturlige.

Hvidløg i begrænsede mængder er godt.

Fra : GB

Dato : 09-11-05 22:21

"BEKA" <virker@at.bat> wrote in

> Hvidløg i begrænsede mængder er godt.

Hvad betyder "begrænsede mængder"? Hvis jeg laver en gryde Chili con Carne,
bruger jeg gerne et helt hvidløg (ikke et fed, men et løg) til ca. 3 liter
mad. Er det så i orden at spise, eller er det for meget?

GB

Fra : BEKA

Dato : 09-11-05 22:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> bruger jeg gerne et helt hvidløg (ikke et fed, men et løg) til ca. 3 liter
> mad. Er det så i orden at spise, eller er det for meget?

Jo, du har ret - mit svar var lidt løs. Der blev spurgt efter erfaringer!!!

Jeg har der erfaring at rå hvidløg *kan* irritere slimhinderne i kanalen i
for store koncentrationer. Det kan være indivuelt om hvad er for meget,
ihvertfald kan det være en god ide at tage HL sammen med anden mad.

Fra : GB

Dato : 10-11-05 01:31

"BEKA" <virker@at.bat> wrote in

> [...]
> kanalen i for store koncentrationer. Det kan være indivuelt om hvad er
> for meget, ihvertfald kan det være en god ide at tage HL sammen med

Man kan ALDRIG få for meget hvidløg!

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : BEKA

Dato : 10-11-05 07:51

> "BEKA" <virker@at.bat> wrote in

> Man kan ALDRIG få for meget hvidløg!

Sådant noget fis. Man kan få for meget af alting.

Fra : GB

Dato : 10-11-05 17:09

"BEKA" <virker@at.bat> wrote in news:4372edd1$0$38728
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Sådant noget fis. Man kan få for meget af alting.

Ja, man vil sikkert få en let gang over gården, hvis man spiser et kilo
frisk hvidløg. (Husk at putte fløde og sukker på.)

GB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-05 10:13

Den 10-11-05 01.31 skrev GB følgende:

> Man kan ALDRIG få for meget hvidløg!

Det kommer så sandelig an på, om man selv spiser det, eller om det er
ægtefællen/kæresten, der har taget godt for sig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : GB

Dato : 10-11-05 17:08

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:43730f20$0$2112
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det kommer så sandelig an på, om man selv spiser det, eller om det er
> ægtefællen/kæresten, der har taget godt for sig.

Hehe - man må gå ud fra, at man laver mad sammen med ægtefællen, så det er
nok ikke det store problem. Kæresten, derimod...

GB

Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-11-05 00:39

Bihulebetændelser klares nemt v.h.a. laserbehandling.

Mvh
Klaus

It happens that Helle Hansen formulated :

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Mogens V.

Dato : 23-11-05 10:59

Klaus Linnert wrote:
> Bihulebetændelser klares nemt v.h.a. laserbehandling.

Interessant. Hvordan? brænder man betændelsen væk, er det varmen, virker
det som 'laserakupunktur'? Eller...?

--
Kind regards,
Mogens Valentin