At skrive en cookie med en variabel, hvord~
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-11-05 16:37

Jeg ved at man i PHP kun kan skrive en cookie, hvis dette gøres først i
koden, altså før der er skrevet noget andet til browseren. Det skal vist
være første linie i koden og det gøres sådan:

<?php
setcookie("uname", $name, time()+36000);
?>

Men hvordan finder man variablen $name når man ikke må lave et
databaseudtræk før cookien skrives???

Der må være en løsning, men hvordan?

v.h.
Jakob

Fra : Leonard

Dato : 09-11-05 16:58

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

>Men hvordan finder man variablen $name når man ikke må lave et
>databaseudtræk før cookien skrives???

Du må gerne have databaseudtræk og alt muligt andet før du sætter
cookie eller andre header. Du må bare ikke outputte noget før, heller
ikke tomme linier.
Din fil skal altså begynde med <?php og derefter kan du have en masse
php-linier, bare der ikke kommer noget ud af disse linier, dvs. fx
print og echo er klart bandlyste.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-11-05 05:27

> Din fil skal altså begynde med <?php og derefter kan du have en masse
> php-linier, bare der ikke kommer noget ud af disse linier, dvs. fx
> print og echo er klart bandlyste.

Tak skal du have. Hvor finder jeg så en liste over alle de funktioner, som
ikke kan bruges inden man skriver cookies? Jeg har ikke kunnet finde det i
manualen ( men måske leder jeg forkert)?

v.h.
Jakob

Fra : Leonard

Dato : 10-11-05 08:31

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

>Hvor finder jeg så en liste over alle de funktioner, som
>ikke kan bruges inden man skriver cookies?

Det er kun de funktioner der sender et output, altså typisk skriver
noget html ud til browseren, der ikke kan bruges før.
Det findes der vidst ikke en liste over, men du ved vel hvornår og
hvad der outputtes i din kode.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-11-05 10:47

On 2005-11-10, Jakob Munck <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:
> Tak skal du have. Hvor finder jeg så en liste over alle de funktioner,
> som ikke kan bruges inden man skriver cookies? Jeg har ikke kunnet
> finde det i manualen ( men måske leder jeg forkert)?

Der findes ikke nogen sådan liste så vidt jeg ved. Men du kan bruge
output buffering[1], hvis du er i tvivl om, hvornår der udskrives noget.
Det er dog efter min mening en lidt grim måde, at komme rundt om
problemet på, så det er noget man bør bruge med omtanke.

[1]: <http://dk2.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php>

- Jacob Atzen