Hammelbane-Cafeen i Århus 1908
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-11-05 12:30

Der eksisterer et billede fra 1908 af den såkaldte
Hammelbane-Cafeen som lå på hjørnet af Vestergade og
Vester Allé i Århus.

På hjørnet? Hm. På hvilket af gadekrydsets fire hjørner mon?

--
Jørgen Grandt
De værste websider er vel ikke www.grandts.dk - nu med farver!

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 08-11-05 16:47

Kender du denne side

http://lundskov.cc/FOTOS/Gamle-Aarhus/bygninger.htm

Venlig hilsen
Hans Mikkelsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-11-05 17:12

"Ingrid&Hans" skrev:

> Kender du denne side
>
> http://lundskov.cc/FOTOS/Gamle-Aarhus/bygninger.htm

Jah, men ikke så godt. Prøvede og fandt samme billede som jeg selv
har. Men desværre var der tilsyneladende ingen beskrivelse af cafeens
nøjagtige beliggenhed.

Fra : odg

Dato : 09-11-05 03:00

Den lå på det nordøstlige hjørne - det, du ser bagved cafeen er
rækken af huse på den nordlige Vestergade-side, som blev revet ned
for at give plads til den store karré, der skulle rumme
Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger.
Hvis du ser på billedet på nedenstående link, ser du cafeen i en
anden vinkel i Vester Alle, netop du vil kunne genkende bygningen i
baggrunden - jeg mener du har haft dens nuværende grimme facade på
dit eget site.
mvh ole
http://www.danskebilleder.dk/full.zap?syntax=grs1&&target=www%2Edanskebilleder%2Edk%2Fb775100%2Bb775100%2D22%2Bb775100%2D14&term1=0&termNumber=2&cclterm1=vestergade&cclterm2=vestergade&field1=%40attr%207%3D1%20%40attr%201%3D30&cclfield1=term&cclfield2=term&op1=or&op2=and&op3=and&op4=&op1=or&start=1&show_offset=18&show_number=1&number=19&defaultNavn=Hele%20landet

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-11-05 10:43

"odg" skrev bl.a.:

> [...]
> Vestergade-side, som blev revet ned for at give plads til den
> store karré, der skulle rumme Fællesforeningen for Danmarks

Tak for hjælpen, Ole.