PITOT
Fra : Lars Olsen

Dato : 07-11-05 22:43

Hej ng

er ved at lave nogle forsøg med et pitot rør har også fundet en formel men
hvad er resultatet hvis trykket er i mb hvad er så hastigheden i m/s???
V = sqrt [2 * {pt - ps} / r ]

Lars

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-11-05 01:32

Lars Olsen wrote:
> [...]
> hvad er resultatet hvis trykket er i mb hvad er så hastigheden i m/s???

http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/pitot.html

Du indsætter i trykket (og r) SI-enheder og får resultatet i SI-enheder,
dvs. m/s.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Lars Olsen

Dato : 08-11-05 06:47

Ja den er jeg med på

Trykket i pascal det er 1 N / m2 men når jeg så kommer det ind i formlen
hvad bliver resultatet m/s?