Fiskeri omkring Oslo/Naturoplevelser ?
Fra : Carsten Damgaard

Dato : 10-06-01 11:48

Hejsa, vi er 2 studerende der regner med at ville rejse rundt i området
omkring Oslo, hvor vi kan bo hos nogle venner et par dage. Men vi vil gerne
vide hvad der er værd at se I Oslo og Omegn ( vi har forholdvis få midler
at gøre med, og rejser med ryksæk, har ingen bil) ?.
Er der nogle steder der er skal ses hvis man er naturinteresseret ? eller
skal man langt væk fra Oslo da ?
Er der evt. nogle der kender gode steder for lystfiskere ? og hvordan
kommer man billigst og nemmest rundt i Syd-Norge/Oslo (uden bil) ?

På forhånd Tak

Med Venlig Hilsen Carsten Damgaard

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 11-06-01 09:21

Op ad oslo bygrænse ligger oslomarka.. nordmarka og østmarka, her er der
flere hundrede kvadratkilometer med uspoleret natur. Alt du behøver er at
købe en billet til sporveiene også kan du faktisk rejse ud at se.
For at fiske i marka skal du have statsfisketegnet samt OFAs (Oslomarkas
Fiskeadministration) fiskekort.

Statsfiskekortet http://www.fiskeravgift.no/ koster kr.49. for en uge og
kr.99 for et år, hvis du vil fiske efter laks, havørred og sjørøye(?) må du
betale 99kr. ektra for et års fiskeri.

OFAs http://www.ofa.no/ fire dages kort koster kr.100, et årskort kr.260.

Mht. til at rejse billigt i Norge kan du bare glemme det, medmindre du
selvfølgelig er villig til at cykle. Offentlige transportmidler er i en
klasse for sig, prismæssig, så det kan ikke gøres specielt billigt,
medmindre I har et af de hersens "inter-rail"-pas for Norden selvfølgelig.

Hvis der ellers er mere info jeg kan være behjælpelig med er det bare om at
spørge, jeg bor i Oslo.

K.