side på mobil. evt ot
Fra : Thomas K

Dato : 07-11-05 20:42

tænkte på at lave en bestillingsdel på mit site som er lavet til
mobiler og eller pda.
Hvad skal jeg lede efter på nettet ?

/thomas

Fra : Thomas K

Dato : 07-11-05 20:56

TILLÆGS SPØRGSMÅL :

kan man lave en side til mobiler som sender en sms istedet for en mail,
eller kræver det den der sms gateway eller hvad det hedder.

Havde forstillet mig flg :

Har en side med de ting kunden kan bestille og sende bestillingen i en
sms til os med relevante oplysninger.
Det er jo mad det handler om og derfor noget i stil med :
en liste med retterne, hvor man kan vælge hvad man vil spise, antal og
hvornår, til afhentning eller i huset ect.

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-11-05 21:36

Thomas K wrote:
> TILLÆGS SPØRGSMÅL :
>
> kan man lave en side til mobiler som sender en sms istedet for en mail,
> eller kræver det den der sms gateway eller hvad det hedder.

Prøv at kigge lidt på:
http://www.sonofon.dk/erhverv/produkter/mobil_data/e-mail2sms/index.shtml

og

http://www.songnetworks.dk/209/mail2sms

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-11-05 21:41

Thomas K wrote:
> TILLÆGS SPØRGSMÅL :
>
> kan man lave en side til mobiler som sender en sms istedet for en mail,
> eller kræver det den der sms gateway eller hvad det hedder.

Der er også lige:
http://pil.dk/produkter/smsgw/

.... men kunder, der kan browse nettet med en mobil har vel også ofte
mulighed for at læse mails fra mobilen.

--
Benny Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 00:27

> ... men kunder, der kan browse nettet med en mobil har vel også ofte
> mulighed for at læse mails fra mobilen.
det jeg mente var at man fra mobilen kunne sende en besked med bestilling af
forskellige retter som der efter blev modtaget som sms på cafeens mobil og
IKKE som email.
For at undgå en pc i køkkenet eller anden mere teknisk løsning

måske kan man løse det med bare at videre sende email til mobil, men vil
være sikker på at den bliver leveret med det samme ligesom sms beskeder
normalt gør.

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-11-05 21:33

Thomas K wrote:
> tænkte på at lave en bestillingsdel på mit site som er lavet til
> mobiler og eller pda.
> Hvad skal jeg lede efter på nettet ?

Style siden med CSS og sætte media="handheld"

--
Benny Nissen