CSS textarea
Fra : Leonard

Dato : 05-11-05 21:10

Kan jeg style et textarea, så teksten i feltet har en anden baggrund
end selve feltet?
Jeg vil gerne kunne se mellemrum i slutningen af linier.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-11-05 21:46

Leonard skrev:

>Kan jeg style et textarea, så teksten i feltet har en anden baggrund
>end selve feltet?
>Jeg vil gerne kunne se mellemrum i slutningen af linier

Det vil vidst ikke være muligt.

For at kunne sætte en baggrundsfarve, så kræver det et eller
andet tag at sætte det på (<p> f.eks.) og det er der jo ikke.

Samtidig skal man kende width, da den ellers vil bruge default
længde, som er 100%, dvs. hele linjen vil blive farvet uanset om
der er noget tekst eller ej.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-11-05 23:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det vil vidst ikke være muligt.

Hvad er der galt med

textarea {
   background-color:pink;
   color:red;
   padding:0.5em;
   width:20em;
   height:6em;}

Ok, der ser hæsligt ud, men meningen er vist god nok, ik'?

Somme tider skal man altså bare prøve det, der falder lige for.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-11-05 23:57

Jørgen Farum Jensen wrote:

> textarea {
> background-color:pink;
> color:red;
> padding:0.5em;
> width:20em;
> height:6em;}

Det vil da stadig være hele textarea og ikke kun teksten indeni, der har
pink baggrund. Padding rykker kun teksten lidt ind fra yderkanterne.

http://hjemmesideskolen.dk//html/testsider/textarea-background.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-05 00:02

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Ok, der ser hæsligt ud, men meningen er vist god nok, ik'?

Hvordan vil det få teksten til at stå med en anden baggrundsfarve
end baggrundsfarven i textarea?

Jeg regner med at spørgsmålet går på, at selve textarea har en
baggrundsfarve og så den skrevne tekst har en anden, som kun er
på selve teksten.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-11-05 00:25

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Jeg regner med at spørgsmålet går på, at selve textarea har en
>baggrundsfarve og så den skrevne tekst har en anden, som kun er
>på selve teksten.

Altså som det her, det skal bare være i et <textarea>:
http://ellentoft.1go.dk/test/div.htm
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Leonard

Dato : 06-11-05 09:11

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Hvad er der galt med

At det ikke virker som ønsket og har været forsøgt.