Sørme da ... DCU!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-11-05 03:49

DCU har lukket en tråd hvilket gav mig lyst til at skrive følgende i deres
forum:

[Quote]
Tråden om egenvægte og totalvægte er blevet lukket efter at der er givet
fejlagtige oplysninger om vægten på sprodsekrogen.

Godt gået, DCU. Jeg ved nu hvorfor jeg ikke betaler mit kontingent i år!
[Unquote]

Jeg regner da ikke med det kommer med så derfor anbringer jeg lige beviserne
her :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-11-05 09:39

> [...]
> [Unquote]
>
> Jeg regner da ikke med det kommer med så derfor anbringer jeg lige

Den er kommet med, men hvorfor har de lukket den diskution med vægtene ?

Hilsen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 09-11-05 17:36

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Den er kommet med, men hvorfor har de lukket den diskution med vægtene ?
>
> Hilsen Jørgen

Hejsa

Det må være sproget der nogle gange bli lidt nedladende -

Jeg syntes også at man brilierede sig lidt.

Men en henstilling om at være søde ved hinanden havde vel været ok, såsom et
gult kort.
Jeg har set at batanterne sommetider selv ordner stemningen, men det syntes
ikke at være tilfældet her, bortset fra, at der er en der kalder det at få
en sviner og man skal huske at.

Man kan godt være en vigtig person
uden at være en vigtig person.

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 09-11-05 20:31

> [...]
> ikke at være tilfældet her, bortset fra, at der er en der kalder det at få

Problemet opstår jo ved, at selv om det "rigtige" svar er kommet,
altid er nogen der *lige har hørt * og så kommer med nogle komplet
forkerte oplysninger der ikke har noget som helst hold i den virkelige
verden.

Når nu en deltager skriver * Jeg kan ikke forstå * er det vel i orden
at give ham ret, og forklare ham at det er fordi han ikke har fattet
hvordan reglerne er og kun kommer med en lille del af en længere
forklaring.

En anden mente at man løste problemet ved at nedveje campingvognen,
men da vi jo ikke vidste om vogntoget krævede B/E kørekort eller ej,
kan man ikke løse problemet på den måde.

En 3 påstod at uden B/E-kort må man kun have et kugletryk på 50 kg.

Alle disse usaglige input er med til at forvirre folk, så jeg synes at
moderator burde være meget mere striks med at afvise indlæg med
direkte forkerte forklaringer.
Dette kræver dog at moderator har forstand på problemstillingen

mvh
Steen
www.kloster-trailerudlejning.dk

Fra : Gert

Dato : 09-11-05 22:31

On 9 Nov 2005 11:30:48 -0800, steen-h@post8.tele.dk wrote:

>Alle disse usaglige input er med til at forvirre folk, så jeg synes at
>moderator burde være meget mere striks med at afvise indlæg med
>direkte forkerte forklaringer.

Ja, rigtig gode gamle Sovjetmetoder !

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-11-05 23:59

<steen-h@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Du har da helt ret Steen, selvfølgelig skal DCUs uduelige ledelse
selvfølgelig have en moderator som ved alt og -KUN- hans
mening om tingene er den rigtige mening!
Du går jo ind for devisen :"DCUs ledelse allene vide"
og mener pøblen ikke det damme som DCUs ledelse -SÅ -
censurerer vi bare idioterne!

[...]

Du har helt ret Steen, hvis de ikke er i besiddelse af en vis
mængde viden (som vi synes det skal være) så skal de faneme censureres.

Alle disse usaglige input er med til at forvirre folk, så jeg synes at
moderator burde være meget mere striks med at afvise indlæg med
direkte forkerte forklaringer.

Hvor har du ret Steen. DCUs moderator er -alt- vidende
HAN skal faneme nok bestemme hvad der er rigtigt og hvad
der er forkert og er han ikke enig med medlemmerne skal han faneme
bare censurere dem. Hvor er du altså klog Steen.

Dette kræver dog at moderator har forstand på problemstillingen

Enig det skal være en som ved ALTING ikke? ligesom dine venner i
den øvrige DCU ledelse ikke Steen?

mvh
Steen

Venlig hilsen
Kim

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-11-05 15:33

"Kim Hansen" <cdebat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Enig det skal være en som ved ALTING ikke? ligesom dine venner i
> den øvrige DCU ledelse ikke Steen?
> Venlig hilsen
> Kim

Er der andre der fornemmer at nogen " har fået " nyt navn ?

Steen J

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-11-05 15:52

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Er der andre der fornemmer at nogen " har fået " nyt navn ?

Jeps - og derfor forjener de ikke nogen form for svar! De er ikke ude efter
dialog, men ensretning - i deres retning.

/Flemming U

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 10:19

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Er der andre der fornemmer at nogen " har fået " nyt navn ?

Meget!

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-05 15:12

"Kim Hansen" <cdebat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Kunne du ikke sørge for at det du quoter starter med en "større end" på hver
linje, så vi andre hundredevis af bruger ikke skal bruge tid på at finde
frem til dit iøvrigt fuldstændig ligegyldige svar?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-11-05 19:49

> [...]
>
> Kunne du ikke sørge for at det du quoter starter med en "større end" på
> hver linje, så vi andre hundredevis af bruger ikke skal bruge tid på at

Jov det har du da ret i , jeg ved ikke hvorfor Steens ord ikke
er mærket med "større end" ? Jeg har ikke slettet dem !

> frem til dit iøvrigt fuldstændig ligegyldige svar?

Hvorfor springer du så ikke bare mit svar over?

> Per, Esbjerg

Venlig hilsen
Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 10:18

"Kim Hansen" <cdebat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor springer du så ikke bare mit svar over?

Fordi jeg ikke vidste at det var ligegyldigt - lige som det svar du lige har
lavet :(

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 10-11-05 00:08

,

[...]

Hej Steen

Det er ikke nemt at være et menneske. Jeg syntes også, uden at være ekspert,
at det ind i mellem virkede lidt tåget. Emnet er vist svært at forklare for
de fleste (så folk forstår det) og jeg ved så ikke om det er lærerens eller
elevens fejl når det går galt. Den formulering der er helt fin hos nogen
virker måske nedslående på andre, så der opstår blokeringer.

Du har fat i noget meget principielt omkring forkerte oplysninger i fora på
nettet: Man bør altid henvise med link til officielle og troværdige sider
hvor folk kan hente oplysningerne ved kilden - og netop emnet har været - og
vil fremover - blive tæsket igennem til hudløshed - hvilket har affødt nogle
regnemaskiner og sider der forsøger at gøre det nemt for folk.

Jeg ved så ikke om de der svarer forkert eller uklart så de misforstås får
tjekket deres "formodninger" af - de tror jo allerede de har ret, men
muligheden er da da.

Samtidig kan senere læsere få noget fornuftigt ud af tråden, idet de bliver
henvist til utvetydig information. Uden at forklejne nogle af debatanterne -
men indholdet af en tråd der for ukyndige bliver mere og mere
u-overskuelig - er ikke til megen nytte.

Hvem skal man tro. Skriver man "vrøvl" om andres indlæg, behøver det ikke
at bevirke,at egne oplysninger står tydeligere eller får sandhedsværdi,
snarere tvært imod.

Det er vist meget sjældent og ikke inden for moderators arbejde at komme med
gode råd - og der kan måske stilles spørgsmål til brugbarheden af DCU s
sider når der til stadighed, igen og igen, spørs til de samme ting i deres
forum. Det kunne måske betyde, at folk ikke hurtigt kan finde de
almindelige og banale oplysninger der er brug for og som måske allerede
ligger klar til afhentning.

Om man skal afvise indlæg der faktuelt bringer forkerte oplysninger er en
smag og måske også kapasitetsssag. Emnerne er legio og ville måske fordre et
helt panel til at sortere. Som regel er der jo en række eksperter iblandt
de faste skribenter, hver med deres kæpheste eller fagområder sådan at der
kommer et Hmmm - hvis det er ved at gå helt galt. .... En fordel ved at
bringe dem er også at der er en chance til at prøve tingen af.

At lukke tråden virker derfor helt forkert og efterlader bare læserne frit i
luften. Det kan dog også være ,at man mener at der allerede er svaret
kvalificeret - om end man skal i gennem en rebus og tjekke andre steder for
at være sikker på det er rigtigt. Hvem tror jeg mest på? ...

Mængden og "kvaliteten" af tilhængere, debatørere i de forskellige fora er
så afgørende - og det må beklages at campingdebatten af forskellige årsager
er blevet spredt - og glædeligt at folk alligevel følger med - hist og
pist.

Hvordan kan det være de holder Dem så ung?
- Jeg kan ikke få tiden til at gå!

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-11-05 20:04

> --
> Hvordan kan det være de holder Dem så ung?
> - Jeg kan ikke få tiden til at gå!

LOL det var sgu en af de bedre )

Venlig hilsen
Kim

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 10-11-05 17:10

Hej Kim
Vil lige gøre opmærksom på, at på denne side plejer du at hedde Ven
eller Verner.
Navnet Kim Hansen bruger du jo på Campingferie.
Men det kan jo godt være svært at huske hvad man hedder, når man
skifter navn som andre skifter skjorte. Men din ubehagelige skrivestil
kan du ikke løbe fra, uanset hvilket navn du bruger

Men det var da rart at få dit blodtryk sat lidt i vejret igen, så
årerne bliver skyllet godt igennem
Så kalker de da ikke til lige med det samme.

mvh
Steen

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-11-05 20:01

<steen-h@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Steen

<Hej Kim
<Vil lige gøre opmærksom på, at på denne side plejer du at hedde Ven
<eller Verner.

Næe jeg kalder mig det jeg hedder ! Kim Hansen.
Verner havde jeg kontakt med, vi og een mere var i gang med at lave en
hjemmeside
og så meldte han sig bare pludselig ud midt i det hele, så nu må jeg
"nøjes"
med dette forum og Nesleins gode forum ))

<Navnet Kim Hansen bruger du jo på Campingferie.

Ja da !!! Jeg bruger mit navn -alle- steder hvor jeg skriver!

<Men det kan jo godt være svært at huske hvad man hedder,

-Kun- når jeg er beruset.

når man
<skifter navn som andre skifter skjorte. Men din ubehagelige skrivestil
<kan du ikke løbe fra, uanset hvilket navn du bruger

Kan du ikke lide ironiske svar? det er der andre end mig der giver dig!

<Men det var da rart at få dit blodtryk sat lidt i vejret igen, så
<årerne bliver skyllet godt igennem
<Så kalker de da ikke til lige med det samme.

Jeg lader mig aldrig hidse op, mine indlæg og svar er -altid- vel-
overvejet

<mvh
<Steen

Venlig hilsen