Hjælp jeg skal have nye RAM
Fra : Jens Jensen

Dato : 08-11-05 21:18

Jeg vil gerne have flere ram i min computer, lige nu sidder et sæt ram der
hedder "KVR 133x64c3/128" og det andet hedder "256 MB 133 Mhz er det SD ram
eller DDR Ram???
Der er en Ram holder i computeren med plads til 2 sæt ram ud over de 2 der
sidder i forvejen er det til de nye ram og hvad hedder de, mit bundkort er
ca 1½ år gammelt så jeg mener selv det er rimeligt nyt. Er der nogle der kan
komme med et par bud til lidt hjælp.
På forhånd tak

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-11-05 21:31

"Jens Jensen" <asfh@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ca 1½ år gammelt så jeg mener selv det er rimeligt nyt. Er der nogle der kan

Hvis det er en nyere maskine må det være DDR RAM

Men det kan programmet Everest fortælle os alt om - Everest henter du
her:

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Samtidig får du at vide hvilket bundkort det drejer sig om, så kan vi
finde manualen. Og der står næsten altid hvilker type RAM der passer til
bundkortet...

<mlr>

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-11-05 21:46

takker det prøver jeg

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-11-05 21:49

Jeg har installeret det program du skrev om den siger følgende "Beskrivelse
Værdi
RAM Sokler 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM" betyder det at der er 2 SDR blokke og 2
DDR blokke og hvad betyder DIMM????

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-11-05 22:04

> [...]

>Værdi RAM Sokler 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM" betyder det at der er 2 SDR blokke og 2

Jeg vil umiddelbart gætte på der er 4 sokler - 2 stk til SD-RAM og 2 stk
til DDR-RAM

Men hvad er det for et bundkort - dvs Motherboard ID og Motherboard
Navn.

Og havd fortæller Everest om din RAM - Der bør være et punkt SPD et sted
under Motherboard hvor du kan finde alle oplysninger om din RAM.

<mlr>