Udskiftning af ram
Fra : HHH

Dato : 08-11-05 21:16

Hej,

Min søn købte i 2003 en Dell Dimension 4550 med en 2,6 Ghz processor med en
256 mb ram klods. Det er en pc 2700 333mhz Non ECC DDR ram. Nu er det at
sønnen gerne vil opgradere sin ram til 512 mb. Ved en forespørgsel i Zitech,
meddelte ekspedienten, at de ikke havde sådan en klods (der er af en lidt
ældre dato ganske vist), og han turde ikke sælge os en anden ram blok, da
han ikke vidste hvilket bundkort der sad i Dell maskinen (da de oftest ikke
er af noget "mærke") og derfor risikerede, at "brænde maskinen af" (nok lidt
drastisk!).

Nu er det jeg godt kunne tænke mig at vide, om der andre derude der har/haft
en lignende maskine og efterfølgende har opgraderet rammen og i bekræftende
fald, hvilken type ram er der udskiftet med?

Mvh

Hans-Henrik

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-11-05 22:55

On Tue, 08 Nov 2005 21:16:23 +0100, HHH <hh.husen@it.dk> wrote:

> [...]
> ikke
> er af noget "mærke") og derfor risikerede, at "brænde maskinen af" (nok
Det er et tybisk udtryk for mangleden vejledning i en såkald
computerbutik. Maskinen kan IKKE brænde af, det som i værste fald sker er
at maskinen ikke kan genkende rammen. Jeg har opgraderede en del Dell
maskiner og har aldrig været ude for ikke kan kunne finde en klods ram som
den ikke ville kendes ved. Genneralt kan jeg anbefale Kingston de plejer
at spinde med Dell.
Du skal bare købe noget PC3200. F.eks. en stang
Det kan ikke betale sig at nøjes med 256mb. Du kan sagtens sætte en 256mb
og en 512mb klods sammen. Og du kan også sagtens sætte en pc3200 sammen
med en pc2700. Så længe de bare skal køre 166fsb.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : HHH

Dato : 08-11-05 23:28

Jeg takker for svaret!

mvh