VBA programering
Fra : Mads Alring

Dato : 08-11-05 21:02

HEjsa

Kan det lade sig gøre at lave en macro i Word2003 som kan printe mere end en
kopi af Word-dokumentet. Antallet af kopier skal hentes i en celle i et
Excel-sheet??

Mvh
Mads

Fra : ///M

Dato : 08-11-05 23:15

Mads Alring wrote:
> HEjsa
>
> Kan det lade sig gøre at lave en macro i Word2003 som kan printe mere
> end en kopi af Word-dokumentet. Antallet af kopier skal hentes i en
> celle i et Excel-sheet??

Du må selv rode med at hente antallet i dit excel-ark, men her er kommandoen
i Word VBA til at printe 3 eksemplarer af det aktive dokument på default
printer.

Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
wdPrintDocumentContent, Copies:=3, Pages:="",
PageType:=wdPrintAllPages, _
ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True,
PrintToFile:= _
False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0,
_
PrintZoomPaperHeight:=0

--
///M

Fra : Mads Alring

Dato : 09-11-05 19:14

Hej ///M

Jeg takker for dit svar. Jeg havde dog styr på hvordan Word kan printe mere
end en kopi. Desværre så skal jeg hente antallet i et Excel ark.

Men endnu engang tak.

Mads

Fra : ///M

Dato : 09-11-05 19:44

Mads Alring wrote:
> [...]
>
> Jeg takker for dit svar. Jeg havde dog styr på hvordan Word kan
> printe mere end en kopi. Desværre så skal jeg hente antallet i et

Du skal ud i noget med server.createobject("excel10") og så via det objekt
åbne dit dokument og læse indholdet af din celle. Det burde kunne lade sig
gøre... prøv at søge på ordene:

vb excel automation

Du får hits i VB-kode, men VBA er jo næsten det samme - det kan drille lidt
med versions-forskel af office, ellers tror jeg du får det hele serveret.

--
///M

Fra : Mads Alring

Dato : 09-11-05 20:40