Madras til 4-årig
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 18:25

Datteren skal have ny seng, og jeg var sikker på jeg skulle have fat i en
springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med sensusskum var
at foretrække.

Hvad er jeres erfaringer?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 08-11-05 18:31

Trekroner wrote:
> [...]
> springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med sensusskum var

Jeg vil give ham ret, hun er endnu for let til at kunne have glæde af en
springmadras. Hun kan med hendes ringe vægt ikke trykke fjedrene ned og
derfor vil en god skummadras være at foretrække.

Marianne Feddersen

Fra : Cocoamum

Dato : 08-11-05 18:48

Trekroner skrev:
> [...]
> springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med sensusskum var

Plus: Skulle hun komme til at tisse en tår, så er skummadrassen en
overkommelig udgift og kan skiftes om et par år, når hun er blevet tørlagt.

Tine

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-05 19:26

"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse
> Plus: Skulle hun komme til at tisse en tår, så er skummadrassen en
> overkommelig udgift og kan skiftes om et par år, når hun er blevet
> tørlagt.

Hmm.... den koster ca. 1500.-

Fra : Cocoamum

Dato : 08-11-05 20:00

Trekroner skrev:
> "Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm.... den koster ca. 1500.-

Så find en til 450 hos Ilva. De gode madrasser er kun nødvendige til de
tunge mennesker, der sveder meget.

Hun kan endda nøjes med 9 cm et par år endnu.

Tine

Fra : Sabina H.

Dato : 08-11-05 19:46

Trekroner wrote:
> Datteren skal have ny seng, og jeg var sikker på jeg skulle have fat
> i en springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med
> sensusskum var at foretrække.
>
> Hvad er jeres erfaringer?

jeg vil også give ham ret... springmadrassen vil hun næppe have glæde af før
om ca 10 år, og til den tid skal hun jo nok have ny seng alligevel ;)
jeg har altid fået forklaret, at springmadrassens fjedre er for hårde til
sådan en lille krop, og vil derfor føles noget lig gulvet at ligge på....
hun vil slet ikke kunne få den støtte til kroppen som sengen bør give....

om det så skal være lige præcis den skummadras han anbefaler, er jo helt op
til jer, i kan jo i stedet vælge en billigere udgave/model, hvis i synes det
er for mange penge.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 08-11-05 20:23

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med sensusskum

Flexa-madrasser - uanset om du nu har Flexa-senge eller ej.

Vores drenge (snart 5 + 7) har det utroligt godt på dem; både når de sover
og er vågne/leger.

Det virker som kvalitet; den ene madras er snart 4 år og det kan bestemt
ikke ses eller mærkes.

Jeg mener, vi valgte springmadras i begge tilfælde; den er netop en
kombination af springmadras og skummadras. Latex-udgaven blev vi direkte
frarådet, med mindre vi havde "kølige" børn.

Udvalget kan ses på http://www.flexa.dk/dk/produkter/madras/madras.asp også
det flotte og praktiske overtræk, som kan holde til lidt af hvert inkl.
utætte børn, kakaomælk etc.

Jeg kan ikke helt huske priserne (6-700 måske?), men kan ikke ha' været over
1.000/stk. Dét ville jeg ha' kunnet huske *smil*

mvh
Finn

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-05 16:18

> [...]
> springmadras. En fra Jysk mente dog at en skumgummimadras med sensusskum

Enig i at en skumgummimadras er "god nok". Jeg har også prøvet den (tre i en
seng er imho en for mange - så nogen gange når han har været syg har han
lånt min side og jeg har sovet i hans) men den er alt for varm til mig.