Vudden går det, Helle?
Fra : Cocoamum

Dato : 08-11-05 17:03

Du nærer dig for tanken i aften!!!

Jeg tænkte på dig, da jeg stod og så på alt juleslikket, som jeg elsker.
Og tænkte at en jul kan man godt komme igennem uden at spise slik. Jeg
vil i al fald prøve.

Jeg købte ikke noget.

Tine

Fra : Helle

Dato : 08-11-05 18:30

"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og tænkte at en jul kan man godt komme igennem uden at spise slik. Jeg vil

Jamen jeg er faktisk RET sej i dag jeg var i byen og styrtede rundt i 2
timer i alverdens butikker og blev herre sulten da det var middag. Jeg kunne
slet ikke tænke klart og det eneste der stod mig i hovedet var McDonalds
(jeg er syg med den mad! Nærmest helt besat). Jeg går troligt og hurtigt mod
McDonalds og går vel omkring 1½ km da jeg når dertil. (Hvor lang man dog
ikke går for sådan noget papmad!). Skal til at åbne døren men SÅ vender jeg
om og går til bussen. Jeg stod imod! Jeg var vildt stolt og tog hjem og
hapsede lynhurtigt to store skiver rugbrød med hytteostpostej. Så det er jo
rigtig godt. Min kæreste roste mig også rigtig meget. Det er uhyggeligt som
jeg slet ikke kan tænke klart når jeg er sulten. Jeg vidste jo godt det var
en dum ide med McDonalds men kunne bare ikke lade være...og det kunne jeg så
godt alligevel stolt

Men i eftermiddag fik jeg ikke mit mellemmåltid så da jeg var henne i
brugsen og handle, kom jeg til at købe et stykke chokolade....det smagte
satme godt! det var noget rigtig lort og siden jeg spiste det har jeg
døjet med sure opstød (noget jeg ellers ikke plejer at få). Så det er
straffen.

Jeg er helt sikker på jeg nok skal klare aftenen i aften også. Vi ska spise
om 10 min og så ud og gå. Har lavet en stor skål frugt i stykker og det skal
bare lykkes iaften. Det går jo rent faktisk rimelig godt - bedre end
forventet. I morgen står den på motionscenter.

Mvh Helle

Fra : Cocoamum

Dato : 08-11-05 20:08

Helle skrev:

> [...]
> en dum ide med McDonalds men kunne bare ikke lade være...og det kunne jeg så

Flot klaret!! Går der ikke lidt sport i det efter et par dage? Det gør
der for mig.

> [...]
> satme godt! det var noget rigtig lort og siden jeg spiste det har jeg
> døjet med sure opstød (noget jeg ellers ikke plejer at få). Så det er

Hvor meget chokolade? 50g? 100g? 200g?

> [...]
> bare lykkes iaften. Det går jo rent faktisk rimelig godt - bedre end
> forventet. I morgen står den på motionscenter.

Du kører med klatten, hvad?

Bare kør på med krum hals og oprejst halespids.

Tine

Fra : Helle

Dato : 08-11-05 22:34

> Flot klaret!! Går der ikke lidt sport i det efter et par dage? Det gør der
> for mig.

Jo det gør der faktisk og nu har jeg klaret 5 dage sådan ret godt i forhold
til hvad jeg havde turde håbe på. Det underlige er at jeg ikke har den der
vildt hysteriske og vanvittige og sindssyge sukker/guf trang. Måske det har
noget med chokket at gøre med at min lever er i ret stor fare...?..

> Hvor meget chokolade? 50g? 100g? 200g?

Jeg ved ikke hvor meget det var, men det var sådan en lille
Lionchokoladebar.

> Bare kør på med krum hals og oprejst halespids.

Er i fuld gang og har netop lige været ude og gå i ½ time. Da jeg kom hjem
tog jeg lige en bolle med mager Cheasy ost og St.Dalfour marmelade.

Jeg er rimelig stolt.

Mvh Helle

Fra : Cocoamum

Dato : 08-11-05 22:44

Helle skrev:

> [...]
> vildt hysteriske og vanvittige og sindssyge sukker/guf trang. Måske det har
> noget med chokket at gøre med at min lever er i ret stor fare...?..

Det er da fordi du er ved at være ude over afhængigheden. Du har taget
den (næsten) kolde tyrker. Hårdt, men hurtigt overstået.

> Jeg ved ikke hvor meget det var, men det var sådan en lille
> Lionchokoladebar.

Godt det ikke var den store Marabou

> Er i fuld gang og har netop lige været ude og gå i ½ time. Da jeg kom hjem
> tog jeg lige en bolle med mager Cheasy ost og St.Dalfour marmelade.
>
> Jeg er rimelig stolt.

Det har du sandelig også god grund til at være.

Om to dage kan du veje dig og se, om det har gjort nogen forskel. Hvis
man vejer sig hver dag, bliver man bare modløs over de dage, hvor man af
uforklarlige grunde lige tager lidt på.

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-11-05 23:36

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev

> Det underlige er at jeg ikke har den der
> vildt hysteriske og vanvittige og sindssyge sukker/guf trang. Måske det
har
> noget med chokket at gøre med at min lever er i ret stor fare...?..

Der er intet så motiverende som at ens helbred er truet.
Desværre er det også en motiversionsfaktor der meget hurtigt forsvinder
igen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-05 00:25

Den 08-11-05 22.34 skrev Helle følgende:

> til hvad jeg havde turde håbe på. Det underlige er at jeg ikke har den der
> vildt hysteriske og vanvittige og sindssyge sukker/guf trang. Måske det har
> noget med chokket at gøre med at min lever er i ret stor fare...?..

Mon ikke det har en del at sige. Ikke nødvendigvis fordi du har fået et
chok, men måske mere fordi du ved, det ikke er særlig smart. Og det skal
du selvfølgelig netop tænke på, når du står foran en fristende
chokoladestang eller burger. Trangen sidder i hovedet, så der gælder om
at overbevise sig selv om, at det er dumt at falde for fristen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Helle

Dato : 09-11-05 09:24

> [...]
> chokoladestang eller burger. Trangen sidder i hovedet, så der gælder om at
> overbevise sig selv om, at det er dumt at falde for fristen.

Jo det er rigtigt.Jeg tror også det var derfor jeg vendte om da jeg nåede
til McDonalds. Jeg er pisse bange for sygehuse, læger osv og en indlæggelse
eller operation er virkelig min store frygt - så hvis jeg vil undgå det, ja
så skal jeg nok til at passe lidt på

Mvh Helle