underlige bevægelser
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-11-05 16:48

Hejsa

Vores snart 5 mdr gamle baby er begyndt at lave nogle underlige bevægelser
med højre arm. Det er som regel når han ligger ned....hans arm starter med
at ligge i hvile langs hans side og så kører armen ligepludselig op i en
halvcirkelbevægelse indtil han rammer sit hoved med hånden og så kører armen
tilbage igen....Og sådan fortsætter det i et stykke tid enten indtil jeg
tager ham op eller han stopper af sig selv....Er det normalt? Er det bare
fordi han ikke kan kontrollere hans bevægelser?

Tak på forhånd...

Fra : Søren Mors

Dato : 08-11-05 20:29

Lars Hansen wrote:
> [...]
> tager ham op eller han stopper af sig selv....Er det normalt? Er det bare
> fordi han ikke kan kontrollere hans bevægelser?

For mig lyder det som et ganske almindeligt forsøg på at finde ud af
hvordan man styrer sine bevægelser. Hvis du ser tiden lidt an begynder
han nok på noget andet, f.eks. at fægte med benene.

Søren Mors

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-11-05 20:31

Lars Hansen wrote:

[Køre arm i halvcirkelbevægelse]

> Er det normalt? Er det bare fordi han ikke kan kontrollere hans
> bevægelser?

Det er da en glimrende kontrol. Han har fundet ud af at han kan bevæge
armen, og pludselig mærke noget ramme hovedet. Han kan oven i købet
blive ved med det. Måske får han venstre arm med om et par uger?

Jeg gætter på det er første barn? I så fald kan jeg berolige dig med at
der kommer mange flere tidspunkter, hvor man som forældre er nervøse
for at ens børn har en eller anden defekt.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-11-05 20:46

Tak for svarene Nu er jeg lidt mere rolig...