Gratis portaler og CMS-systemer?
Fra : Jakob Munck

Dato : 08-11-05 15:37

Jeg er interesseret i at finde ud af, hvor mange gratis CMS- og
portal-systemer, som findes i PHP. Jeg har selv fundet frem til disse:

www.phpnuke.org
www.typo3.com
www.phpfusion.dk/frontpage.php
www.runcms.dk/modules/news/

Hvem kender flere?
Hvad er forskellen mellem dem?

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 08-11-05 15:45

Jakob Munck wrote:
> Jeg er interesseret i at finde ud af, hvor mange gratis CMS- og
> portal-systemer, som findes i PHP. Jeg har selv fundet frem til disse:

> [...]

Jeg vil gætte på der findes omkring 100.000 +- et par stykker :)
iflg google
Results 1 - 10 of about 22,500,000 for cms php. (0.23 seconds)

Så nej jeg gider ikk beskrive alle.

Men jeg kan fortælle dig at dem jeg har bedst erfaring med er:
fundanemt
typo3
wordpress

Den øverste er 100% dansk produceret, og det er jo dejligt at støtte
danskere :)

Typo3 - er MEGET avanceret, svært at komme igang med som nybegynder, men
man kan ALT i det.

Wordpress er ganske simpelt, og alligevel ikk :)

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-11-05 15:45

On Tue, 8 Nov 2005 15:37:03 +0100
"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> Jeg er interesseret i at finde ud af, hvor mange gratis CMS- og
> portal-systemer, som findes i PHP. Jeg har selv fundet frem til disse:

> [...]

fundanemt.com som er dansk udviklet.

men se på opensourcecms.com hvor en masse forskellige er listet

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 09-11-05 10:33

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> writes:

> Jeg er interesseret i at finde ud af, hvor mange gratis CMS- og
> portal-systemer, som findes i PHP. Jeg har selv fundet frem til disse:

> [...]

mambo
joomla

Er ens nu, men joomla er open source, hvad mambo vist ikke er mere.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-11-05 10:31

http://www.cmsimple.dk/

> Hvad er forskellen mellem dem?

en er meget simpel, men virker. Min datter bruger den.

Per

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 18-11-05 13:14

Jakob Munck has brought this to us :
> Jeg er interesseret i at finde ud af, hvor mange gratis CMS- og portal-systemer, som findes i PHP. Jeg har selv fundet frem til disse:

> [...]

Der findes også et andet dansk udviklet værktøj.
Det hedder SmartSite Publisher (http://www.smartsitepublisher.dk).

Det er nemt og intuitivt værktøj at bruge.
Man kan endda få lov at prøve det ved at klikke på demo (i venstre side) og derefter øverst oppe på "Klik her for at afprøve SmartSite Publisher"

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen