Form virker ikke med enctype="multipart/fo~
Fra : jossy

Dato : 08-11-05 12:55

Min form virker godt indtil jeg sætter
enctype="multipart/form-data" på så vil den ikke sende, men jeg
kan jo ikke uploade billeder uden?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-05 13:57

jossy skrev:

> Min form virker godt indtil jeg sætter
> enctype="multipart/form-data" på så vil den ikke sende,

Hvordan vil den ikke sende?

Det er lettere at hjælpe dig hvis du beskriver dit problem lidt
mere detaljeret - se evt. siden her først:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

> men jeg kan jo ikke uploade billeder uden?

Hvis du skal uploade billeder, så er enctype-parameteren
obligatorisk. Du skal være opmærksom på at almindelige formdata så
ikke længere kan tilgås via den normale Form-samling (altså med
Request.Form("navn")). Bruger man en komponent til filupload, vil
der mange gange være en .Form-egenskab som emulerer Request.Form -
i stedet for Request.Form("foo") skal man så skrive
uploadObj.Form("Foo") - hvor uploadObj er navnet på den variabel
der refererer til uploadkomponenten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jossy

Dato : 08-11-05 14:57

> Hvordan vil den ikke sende?

Jeg tror det måske kan være den action der er på formularen.
form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>"
Alle eksempler jeg har set, der sender både tekst og billeder bruger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-11-05 15:04

jossy skrev:

> Jeg tror det måske kan være den action der er på formularen.
> form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>"

Måske - men du svarer ikke på spørgsmålet. Hvordan sender den ikke?
(sker der intet når du trykker på knappen, får du en blank side,
får du vist din side uden formdata, ...

> Alle eksempler jeg har set, der sender både tekst og billeder
> bruger enctype="multipart/form-data"

Det skal de også for at virke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jossy

Dato : 08-11-05 15:17

> Måske - men du svarer ikke på spørgsmålet. Hvordan sender den ikke?
> (sker der intet når du trykker på knappen, får du en blank side,
> får du vist din side uden formdata, ...

Den laver en reset. Sletter alle de indtastede oplysninger og bliver
stående på siden og der bliver ikke sendt noget til databasen.

Fra : belial

Dato : 08-11-05 18:33

> Den laver en reset. Sletter alle de indtastede oplysninger og bliver
> stående på siden og der bliver ikke sendt noget til databasen.

Tror du ikke bare at du er kommet til at lave en reset knap i stedet for en
submit knappe? Det lyder næsten sådan...

Fra : jossy

Dato : 08-11-05 21:04

Fra : MooreHojer

Dato : 09-11-05 00:17

Har du tjekket at din method er POST og ikke GET?
Har selv haft lignende problem og der var det fejlen

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-05 11:38

jossy skrev:

> Den laver en reset. Sletter alle de indtastede oplysninger og
> bliver stående på siden og der bliver ikke sendt noget til
> databasen.

Er det meningen at det skal være samme side der viser og behandler
formen (altså at formsiden laver postback)?

Det kan sagtens laves på den måde, men hvis du ikke skal tilbage
til formsiden bagefter, kan det være lettere at arbejde med en
selvstændig formhandlerside.

Giv evt. et link til siden - det kan afklare nogle af spørgsmålene.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jossy

Dato : 11-11-05 14:09

> [...]
>
> Det kan sagtens laves på den måde, men hvis du ikke skal tilbage
> til formsiden bagefter, kan det være lettere at arbejde med en

Ja, det er den samme side der viser og behandler formen.