Sommerferie 2006 i telt men hvor ??
Fra : JS

Dato : 08-11-05 11:32

Hejsa

Vi har planer om til sommer, at køre sydpå med ungerne på 6 og 9 år samt
mine svigerforældre (i 2 biler).

Men vi kan ikke finde ud af hvor vi skal tage hen, og vil derfor høre om
nogle af de erfaringer alle jer fra denne gruppe har.

Vores valg står mellem Italien, Kroatien og Ungarn.

Vores ønsker:
Dejlig campingplads (vi har selv telt) (evt. leje et telt er der sat op).
Meget tæt på strand som helst skal være sandstrand af hensyn til ungerne.
Skal ikke koste en formue
Gode bade og toilet forhold (men der går måske under en dejlig
campingplads).
Aktiviteter for ungerne.

Hvad har i selv oplevet og kan i fortælle om nogle gode pladser som vi ikke
vil gå galt i byen med.

Hvad er prisen for sådanne pladser ca. når vi selv har telt og evt. vil det
være meget dyrere at leje et der er sat op.

Ved godt det var en masse spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe os på vej så
vi får en sommerferie vi sent vil glemme.

Mvh

Jan

PS: er først postet i dk.fritid.rejse men fandt ud af det var nok var jeg
skulle have gjort det - så undskylder pænt.

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 08-11-05 20:30

"JS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: er først postet i dk.fritid.rejse men fandt ud af det var nok var jeg
> skulle have gjort det - så undskylder pænt.

Hej Jan

Uden at have været på tur sydpå så har jeg et forslag til jer, som vi
benytter til vore ture, mest i Danmark:
Hold et møde om hvad i kunne tænke jer at se, opleve, find derefter ud af
hvor jeres ønsker kan indfries, og til sidst hvor man bor i nærheden af
stederne. Det er også en god ide at læse Politikens bøger: " Hvor går turen
hend.", det behøver ikke være de sidste nye bøger, der er mange forslag i
ældre bøger, oplaget holdes oppe ved at udskifte indhold.
God tur.
Finn Bornhuus

Fra : Jan

Dato : 09-11-05 08:20

Hej Finn

Det vi ønsker er en bade/afslapningsferie, med masser af sol og en dejlig
campingplads hvor ungerne kan hygge sig osv.
Har ikke de store planer om at ligge og køre rundt for at se en masse ting.

Mvh
Jan

Fra : Søren

Dato : 09-11-05 13:24

> [...]
> campingplads hvor ungerne kan hygge sig osv.
> Har ikke de store planer om at ligge og køre rundt for at se en masse

Så er de 3 lande Italien, Kroatien og Ungarn et fint valg.

Italien (hvis i tager til Lido'en) så pas på ikke at komme et sted hen med
for mange myg. Derudover er det nok det dyreste valg, men også det land med
de bedste campingpladser. Især når man har børn med.

Kroatien er et dejligt land, men er stadig meget præget af at have været et
østland. Det er helt klart det billigste og nok også derfor meget populært.
Der er ikke så mange strande i Kroatien mest klippekyst. Jeg ville ikke tage
dertil hvis planlægger at ligge i telt med børn.

Ungarn kender jeg ikke så meget til, men vejret har ikke været så godt i
Ungarn de sidste par år. Bla. derfor jeg ikke har været der

Jeg vil vælge Italien ud fra mine erfaringer, men tjek lige at
campingpladsen sprøjter for myg. Ellers får i ikke meget glæd ud af de varme
sommer nætter.

Fra : PC

Dato : 09-11-05 23:22

Hej
Jeg vil helt klart anbefale jer at køre til Italien til Venedig området. Der
ligger rigtig mange gode campingpladser der er meget børnevenlige. Derudover
er strandene perfekte. Lækkert fint sand uden muslinger/sten, lavvandet, og
store/brede. Flere steder som vesterhavet i Danmark.
Jeg har været dernede 14-15 gange siden 1988 og har mødt flere gengangere
dernede. Så helt klart noget der er værd at køre efter.

Hilsen
PC

Fra : Jan

Dato : 10-11-05 11:20

Er der så nogen specille steder og campingpladser i kan anbefale hvor der er
sprøjtet for myg osv...

Jan

Fra : PC

Dato : 10-11-05 15:41

hej
Stort set alle de 4 stjernede pladser dernede gør det.
Jeg har været på 2 pladser. Myg har ikke været et problem på nogle af dem.
Marina Di Venzia (den største i området www.marinadivenezia.it) og Camping
Capalonga . Den sidste har jeg ikke lige adresse på men de har en
hjemmeside. prøv at søg på nettet efter den. De er begge 4 stjernet.

hilsen
PC

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 10:25

> [...]
> Capalonga . Den sidste har jeg ikke lige adresse på men de har en
> hjemmeside. prøv at søg på nettet efter den. De er begge 4 stjernet.

Jeg var på Venezia i sommers - og myggeproblemet var meget meget stort!
Mærkeligt nok fordi det var i modsætning til sidste år, hvor vi ikke
bemærkede nogen problemer og vi var der i samme periode.

Jeg foretrækker længere sydpå .... har brugt op til 3 uger på
www.campingrubicone.com de sidste 8 år.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan

Dato : 11-11-05 10:38

Når der bliver skrevet længere syd på, hvor meget længere er det så en
Lidoen - har aldrig været i Italien før - sidder nu også og tænker på
Gardasøen om det måske var noget og hvor langt der er der til.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 14:59

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Når der bliver skrevet længere syd på, hvor meget længere er det så en
> Lidoen - har aldrig været i Italien før - sidder nu også og tænker på
> Gardasøen om det måske var noget og hvor langt der er der til.

Gardasøen er i nogenlunde samme afstand som Lidoen. Gardasøen opfylder mange
danskeres krav til vejret - det er jo bedre end herhjemme.

Personligt bryder jeg mig ikke om de uvejr der mange gange bevæger sig fra
Alperne og sydover. Det er velkendt at vejret i syddelen af søen
gennemsnitligt er noget bedre end i den nordlige ende.

Imidlertid er det ikke nok for mig. Virkeligt sikkert og stabil vejr er der
efter min mening længere nede i Italien, nemlig www.campingrubicone.com

Vi kører turen hjem dernede fra på 28-30 timer inklusive den nødvendige
nattesøvn.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-05 15:14

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der så nogen specille steder og campingpladser i kan anbefale hvor der
> er sprøjtet for myg osv...

Så skal du længere sydpå, f.eks. www.campingrubicone.com. Der er
myggeproblemet forholdsvis ikke-eksisterende.

Og omgivelserne er efter min mening bedre...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-11-05 18:16

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du længere sydpå, f.eks. www.campingrubicone.com. Der er
> myggeproblemet forholdsvis ikke-eksisterende.

....eller måske en slat længere sydpå - Marche er ikke så overrendt af
hollændere og tyskere som oppe omkring Venezia.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : traver@sol.dk

Dato : 11-11-05 18:58

Hvis man kan li' et futtog der drøner gennem campingpladsen. Hvis man
kan li' lavt ulækkert plumret vand, hvor man skærer sig på muslinger
og andre ubestemmelige skarpe genstande. Hvis man kan li' at blive
stukket af tusinde myg. Hvis man kan li' at ludere står i vejkanten
nær pladsen. Hvis man kan li' at fulde unge mennesker hærger gennem
pladsen midt om natten. Hvis man kan li' en sølle pool der ligger en
halv times vandring fra sin plads, som er alt for lille til at være
på, så er rubicone simpelthen sagen.
Hilsen
Traver

Fra : BEKA

Dato : 11-11-05 21:17

Det ku være man skulle prøve Ungarn allgevel. Ved Balaton søen kan man
risikere at møde sin nabo - et par af campingpladserne er simpelthen
overrendte af danskere. Barnevenlige: ok.

Fra : PC

Dato : 11-11-05 21:46

Ja der er mange danskere der finder de samme steder hen. For nogle år siden
mødte jeg 2 jeg kendte fra samme by som mig herhjemme på samme campingplads
i Norditalien uden at vide de skulle på ferie... jo jo verden er
lille......... men det er jo hvad der sker når der er noget godt at køre
efter

pc

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-05 22:24

<traver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kan li' et futtog der drøner gennem campingpladsen.

Det har jeg aldrig set.
> Hvis man
> kan li' lavt ulækkert plumret vand, hvor man skærer sig på muslinger
> og andre ubestemmelige skarpe genstande.

Ulækkert plumret vand har der været for mange år siden, efter de lavede et
større hul i dæmningerne er et problem løst.

> Hvis man kan li' at blive stukket af tusinde myg.

Som sagt er myggeplagen mange gange mindre end på lidoen. Og jeg er i stand
til at sammenligne, fordi jeg har flere gange holdt ½ ferie på rubicone og ½
ferie et andet sted - de sidste 2 år på lidoen (og jeg har fortrujdt at jeg
ikke blev på rubicone begge gange).

> Hvis man kan li' at ludere står i vejkanten nær pladsen.

Der er mindst 10 km derop, men hvis man leder efter dem.... du fandt dem? :)

> Hvis man kan li' at fulde unge mennesker hærger gennem
> pladsen midt om natten.

Det har jeg så heller ikke observeret, til trods for at jeg sidste år sov i
forteltet i 3 uger! (jeg var i Italien 2 gange sidste år, den ene gang 3
uger på Rubicone, den anden gang 10 dage på Lidoen).

> Hvis man kan li' en sølle pool der ligger en
> halv times vandring fra sin plads, som er alt for lille til at være
> på, så er rubicone simpelthen sagen.

Nu skal jeg ikke udtale mig om hvor stor du er - men det tager ikke 5
minutter at gå derned hvis man bor på den rigtige side af "åen"..

--
Per, Esbjerg