Styring af gemmetiden i temp mappen
Fra : jnm

Dato : 08-11-05 10:09

Jeg udvikler på et Intranet projekt, hvor der sker en løbende opdatering af
siderne, som brugerne i forskellig sammenhæng skal kommentere og tage
stilling til.

Normalt gemmer browseren sider indtil den er indstillet til at genhente en
side med mindre den er sat til ikke at gemme/altid at hente siden. I praksis
går det galt, således folk sidder og studerer en forældet udgave.

Så? Hvordan kan jeg definere den maksimale tid en side må lagres på
brugerens maskine. F.eks. 24 timer. Det vil være ønskeligt om det blev i mit
style sheet??

Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-05 17:37

jnm skrev:

>Normalt gemmer browseren sider indtil den er indstillet til at genhente en
>side med mindre den er sat til ikke at gemme/altid at hente siden. I praksis
>går det galt, således folk sidder og studerer en forældet udgave.

Med metatags i <head>.

http://webcafe.dk/tipsogtricks/html/nocachemeta.html

>Så? Hvordan kan jeg definere den maksimale tid en side må lagres på
>brugerens maskine. F.eks. 24 timer. Det vil være ønskeligt om det blev i mit
>style sheet??

Kan style sheet ikke bruges til.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : jnm

Dato : 08-11-05 19:17

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Med metatags i <head>.

Den variant kendte jeg godt, men den er bøvlet når jeg skal ændre måske 100
sider på et senere tidspunkt.

> Kan style sheet ikke bruges til.

Jeg havde en drøm om, at den nyere generation af CSS kunne løse opgaven. Når
man kan styre så meget andet i browseren var det nærliggende at forstille
sig at det kunne lade sig gøre. ??

mvh
Jørgen