asus p5vd1-x
Fra : kim ell

Dato : 08-11-05 07:14

hej kører med overnævnte mb og p4 3,0 ghz 2mb L2 cache 800 mhz fsb, 2*512 mb
ram pc3200 400mhz
nu har jeg været inde i forskellige test programmer bla everst hvor jeg kan
se at min fsb kun ligger på 200 mhz burde den ikke ligge meget højere og
hvordan ændre man det ,synes bare den kører meget langsommer end min gamle
p4 2,533 ghz
--
venligst kim ell
som kører mitsubishi pajero 3.0 automatgear benzin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-11-05 07:49

Hej

kim ell wrote:
> [...]
> hvordan ændre man det ,synes bare den kører meget langsommer end min gamle

Det er rigtig nok. Din rigtige faktuelle hastighed er 200mhz, men fordi
Intel har ændret lidt ved metoderne for hvordan data kommer ind i
CPU'en, så svarer det til 4 gange så meget og derfor angiver de hvad det
svarer til end hvad det faktisk er, da det nu sælger bedst . Det
gjorde de dog allerede ved 100mhz med P4, så den kaldte de 400mhz og
rammen kaldte de PC1600.

Bushastighederne er korrekte. Hvorfor din maskine kører langsommere end
den gamle kan skyldes timings i din BIOS.

Fra : kim ell

Dato : 08-11-05 21:04