Problemer med 3com router opsætning
Fra : Peter

Dato : 08-11-05 04:50

davs i gruppen

Jeg har et lidt mystisk problem, jeg ikke lige kan greje, og håber der er en
med et guldkorn.

jeg har købt en ny router til TDC Netexpress 2048/128.
Det blev til en 3Com model 3CR858-91
Routeren er sat op til at køre PPPoE, og virker fint.
Min Putter er sat op med Win XP.
Min søns computer er sat op med vin XP
Derudover står en ældre maskine og køre Win98SE.

Min søns putter og den med win98, er der ikke problemer med de går fint på
nettet og suser afsted.

Min computer, som er Master, kan også godt gå på nettet, men opfører sig
mystisk.
F,eks kan jeg ikke åbne www.danskdatasalg.dk, medmindre jeg slå den
indbyggede firewall fra i routeren.
De to andre maskiner kan godt åbne siden uden problemer.
Jeg kan gå gå på www.3com.com hjemmeside, men kan ikke komme videre til de
forskellige link, før jeg slår firewallen fra.

Nogen ideer?

PeterB

Jeg HAR slået win XP firewallen fra og syntes efterhånden jeg har prøvet
alt, bl.a upgraderet firmwaren i routeren, men intet hjælper.

Fra : Peter

Dato : 08-11-05 23:54

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen ideer?
>
> PeterB

Problemet er løst!! Ny router eller ej, den 1. swits/hub port var defekt.

PeterB