Spillemaskine Forslag
Fra : Henrik

Dato : 07-11-05 23:35

Hej NG

Jeg har fået den tvivlsomme fornøjelse at skulle købe en spille pc til en 12
års dreng. Hans mor fortæller at han spiller Counter Strike og Doom (håber
jeg stavede korrekt). Naturligvis er moderen altid på røven, men det skal
heller ikke være en maskine, hvor drengen skal krumme tæer når vennerne
spørger hvilken pc han har. En pris omkring 4500,- vil måske være et godt
udgangspunkt for æsken, og naturligvis er det helt uden skærm m.m. forslag
og kommentarer modtages gerne.

Hilsen og på forhånd tak
Henrik

Fra : FedeDorit

Dato : 08-11-05 00:53

"Henrik" <henrikhhansenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et godt udgangspunkt for æsken, og naturligvis er det helt uden skærm m.m.

hmmmm noget i denne stil ?
http://proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-std/pc-std3/pc-home-sp-30.html

X300 grafikkortet kan sagtens køre Counterstrike.Du skriver godt nok ikke om
det er Counterstrike 1.6 eller Counterstrike:Source.
Ang. Doom så går jeg udfra det er Doom3 og ikke det første Doom som kom,da
det kun kræver noget 300 mhz cpu ;)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-05 09:51

FedeDorit wrote:
> Ang. Doom så går jeg udfra det er Doom3 og ikke det første Doom som kom,da
> det kun kræver noget 300 mhz cpu ;)

Årh.. det første Doom krævede altså kun ca. en 486 DX2 med en meg RAM for at køre
flydende.. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 08-11-05 11:18

> Årh.. det første Doom krævede altså kun ca. en 486 DX2 med en meg RAM for
> at køre
> flydende.. :)

Faktisk kørte det pænt på min 386 DX 33 Mhz ;)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-05 12:32

u.m.s [3460] wrote:
> Faktisk kørte det pænt på min 386 DX 33 Mhz ;)

Er du helt sikker? jeg synes nemlig jeg kan huske at det hakkede en
del på en 386/40 ?

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 5000 indlæg.

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 09-11-05 17:45

> Er du helt sikker? jeg synes nemlig jeg kan
> huske at det hakkede en del på en 386/40 ?

Måske var det en SX processor, og ikke DX?

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-11-05 11:24

[ ThrashDK ] wrote:
> Måske var det en SX processor, og ikke DX?

Det var jo den her AMD-klon af 386, jeg vil da næsten tro at det var
en DX. Man kunne sagtens spille Doom, men det gik kørte altså pænere
på en 486'er.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Lars Remmen

Dato : 08-11-05 05:52

Henrik wrote:
> [...]
> udgangspunkt for æsken, og naturligvis er det helt uden skærm m.m. forslag

Hos SHG.dk kan følgende fås for 4606 kr.

Asus A8N-E Bundkort
AMD 64 3200+ incl. køler
Lite-On DVD brænder
Point of View GeForce 6600GT
Maxtor 120GB harddisk
Miditower kabinet
1 GB dual ram
Montering

Der kan spares kr. 450,- hvis I selv kan samle den

For en knægt på 12 burde der absolut ikke være noget at krumme tæer over.

Fir en 50'er mere kan DVD brænderen i øvrigt fås med LightScribe - en
gang blær med de rigtige brændbare DVD'er.

Lars

Fra : Lars Remmen

Dato : 08-11-05 12:08

Lars Remmen wrote:
> [...]
>
> Fir en 50'er mere kan DVD brænderen i øvrigt fås med LightScribe - en
> gang blær med de rigtige brændbare DVD'er.

Hov - var vist lidt for hurtig - det var excl. moms...

Lars

Fra : JK

Dato : 08-11-05 13:38

On Mon, 7 Nov 2005 23:34:58 +0100, "Henrik"
<henrikhhansenFJERN@mail.dk> wrote:

> [...]
>udgangspunkt for æsken, og naturligvis er det helt uden skærm m.m. forslag

Prøv Bilka. Gå efter de specifikationer som Lars Remmen nævner:

AMD 64 3200+

Geforce 6600GT grafikkort

mindst 512 Mb ram (helst 1 Gb)

(gerne asus bundkort). DVD.

Det skal koste omkring 6-7000 kr. excl. skærm.

I øjeblikket har de for 4999,- :
HP Pavillion (godt mærke), 512 Mb ram, 250 Gb sata harddisk, DVD-RW
dual layer brænder, grafikkort Nvidea Geforce6200se 256 Mb ram,
kortlæser, m.m.

Det grafikkort kan slet ikke hamle op med 6600GT, men de fås for
mindre end 1500 kr. Ekstra ram koster nok 600 kr. for at nå 1 Gb, hvis
der nogle ekstra slots (men det er bedre at køre med 2x512 end 4x256,
da fsb ofte ikke kan nå det høje gear med 4 klodser).

Jeg har dårlige erfaringer med sådan en knægt. Samlede een for en gut
der spillede lystigt i et halvt år. Så beder han faderen om mere ram.
Får det. Han roder med ram uden at tage strømmen fra. Resultat: kaput
bundkort i første omgang. Siden utilfredshed med ram igen (ramtest) og
cpu kan man jo heller ikke vide om har taget skade. Jeg kan/vil jo
ikke give 2 års garanti.
Når man så siger til ham: jamen du skal bare skrue det sammen selv og
lære en masse, - det mener han så ikke, han kan. Men han gjorde det jo
lige selv med den ram !

Så køb det hellere samlet !

mvh

John

Fra : JK

Dato : 08-11-05 13:49

ebdpriser giver for en dansk samlet pc og med avanceret søgning:

med krav: 1 Gb ram og grafik geforce 6600GT

til knap 8000 kr. fra SHG.

Vælger man X800GT grafik (radeon) så kommer PRC Data ind med:

til 7500 kr.

begge er med pci express, altså med på fremtiden.

Det er jo noget dyrere end ønsket.

Måske lidt overgodt til en 12 årig, men til en 16 årig er det fint.
Det er farmand der til kontoropgaver kan klare sig fint med en P3.

mvh

John

Fra : Henning

Dato : 08-11-05 15:47

> [...]

>jeg stavede korrekt). Naturligvis er moderen altid på røven, men det skal
>heller ikke være en maskine, hvor drengen skal krumme tæer når vennerne

Playstation? Koster mindre end 1500,- og klarer de fleste spil bedre
end en PC!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-05 16:19

Henning wrote:
> Playstation? Koster mindre end 1500,- og klarer de fleste spil bedre
> end en PC!

Bortset fra FPS, som Counterstrike eller DOOM.

// Hans

Fra : Henrik

Dato : 08-11-05 16:45

Hej NG

Moderen siger at spillene er købt indenfor det sidste halve år, samt at en
pris mellem 4- 4.500,- er maks.

Hilsen

Fra : Larsen Holstebro

Dato : 08-11-05 20:04

> [...]
> pris omkring 4500,- vil måske være et godt udgangspunkt for æsken,
> og naturligvis er det helt uden skærm m.m. forslag og kommentarer

Prøve at se ind her www.itbutikken.dk
Jeg har lige købet en ved dem til ca. 2600 kr.

mvh

Niels-Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-11-05 19:25

Henrik wrote:
> [...]
> vil måske være et godt udgangspunkt for æsken, og naturligvis
> er det helt uden skærm m.m. forslag og kommentarer modtages

Jeg lavede lige denne "Saml selv PC" på shg.dk:

Bundkort: ASUS K8N4-E kr 584,-
CPU: AMD64 2800+ kr 829,-
Diskettedrev: ALPS kr 75,-
DVD-brænder: NEC ND-3550 kr 330,-
Grafikkort: Prolink Geforce 6600 256MB kr 899,-
Harddisk: Maxtor 120GB 133 kr 523,-
Kabinet: Deluxe DLC-MG760 kr 449,-
RAM: Corsair 512MB PC3200 kr 399,-
Montering af computer kr 450,-