Hej igen håber der er nogen der igen kan h~
Fra : Jeanette Hansen

Dato : 07-11-05 23:16

Hej igen!

Jeg har forsøgt hele dagen at få oplysninger på Albrecht Berthold Knappe
født i 1837 i København, gift med Ane Sophie Nielsen Ane Sophie Nielsen
08 NOV 1870 , Faarup, Aarhus. Jeg kan ikke få afvide hvem hans forældre er,
og jeg kan heller ikke finde det på nettet nogen steder, er der en der kan
hjælpe mig igen???

Mange hilsner

Jeanette Goldtsche Snede Hansen
goldtsche@email.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-11-05 19:30

Jeanette Hansen wrote:
> [...]
> og jeg kan heller ikke finde det på nettet nogen steder, er der en der kan

indtil Kommunalreformen i 1970 Faarup lå det i Nørhald Herred (Randers
Amt).

tak til wikopedia på dansk
http://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5rup_Sogn_(Hobro-Purhus_Provsti)

but according to Faarup
http://www.arkivalieronline.dk/SoegeSider/ViewImage.aspx
your date and / or place of the marriage is wrong
what is your source ?

also the spelling may be too modern

eg
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Store Torvegade, ,
Første sal, 373, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Schmidt, 68 , Ugift, , Bagersvend, Mecklenburg
Caroline Olsen, 20 , Ugift, , Tjenestepige, Svannike paa Bornholm
Niels Sørensen Knap, 51 , Gift, , Skomagermester, Randers
Marie Cirstine Knap, 56 , Gift, , Kone, Randers
Christian Knap, 31 , Ugift, , Søn, skomagersvend, Randers
Catrine Knap, 21 , Ugift, , Datter, Randers
Johanne Henrijette Knap, 14 , Ugift, , Datter, København

Peder Olsen Knappeløvgaarde i Tugthuset,
NN Knapmølle
FT-1787
Navn: Gotlibs Knape

what occuaption?