MS Windows
briani 27239
Tildeling af drevbogstav
Fra : Steffen

Dato : 07-11-05 23:17

Er der en ekspert til stede?
Operativsystemet er Windows XP Home SP2. Jeg har flere ydre enheder, jeg af
og til tilslutter. Et af dem er en Maxtor 300 Gbyte. Kan det lade sig gøre,
at denne enhed fast tildeles drevbogstavet "M", hver gang, jeg tilslutter
den? Det er drønirriterende, at når jeg klikker på "Sikker fjernelse af
hardware", så vises der kun et eller flere drevbostaver, men ikke om det er
"Maxtor", "HP-digitalkamera" etc.
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Rander

Dato : 08-11-05 01:54

Mon, 7 Nov 2005 23:16:59 +0100 brugte Steffen 11 linier på at fortælle
dette til dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>at denne enhed fast tildeles drevbogstavet "M", hver gang, jeg tilslutter
>den? Det er drønirriterende, at når jeg klikker på "Sikker fjernelse af

Ja, når den er sluttet til højre klikker du på "Denne computer" og vælger
"Administrer". Så vælger du "Lager" -> "Diskhåndtering" og finder disken.
Højreklik på den og vælg "Skift drevbogstav og sti..."

Klik på "Rediger" og vælg et drevbogstav. Disken vil så få det samme
bogstav hver gang du sætter den til (det gør min ihvertfald)...

http://rander.dk (temporarily down!)

Lev dit liv, så dine venner kan forsvare dig, men ikke behøver at gøre det. (Arnold H. Glasgow)

Fra : Steffen

Dato : 08-11-05 09:02

Mange tusinde tak for hjælpen! Det var virkelig en lettelse.
Hilsen
Steffen