batteriet falder ud ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-11-05 21:25

Hejsa,

Jeg har et gammelt stykke lort. Det hedder ESC K7S5A ... og det virker ad
helvede til. Nuvel - jeg skal nok opdatere BIOS, men inden da skal jeg lige
have ordnet batteriet. Det falder nemlig ud!

Maskinen kører dog videre, men ofte genstarter den og fucer up i bios,
formentlig fordi batteriet sidder løst og derme ryger forbindelsen.

Nuvel - kan man tape sådan et batteri fast til budkortet?

ras

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-11-05 21:34

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har et gammelt stykke lort. Det hedder ESC K7S5A

Helt enig, en gang billig lort :)

> [...]
> formentlig fordi batteriet sidder løst og derme ryger forbindelsen.
>
> Nuvel - kan man tape sådan et batteri fast til budkortet?

Som en nødløsning kan jeg ikke se noget problem i det ? Måske du kan "forme"
soklen lidt så den er strammere. Ryster du pc'en eller hvordan kan den ryge
ud hele tiden ?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-11-05 21:47

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, en gang billig lort :)

- ja, jeg snakkede på et tidspunkt med en tidligere butikschef i en
computerforretning. De holdt helt op med at sælge dem, for stort set hver
dag kom der nogen og byttede deres mørlorte MB ...

> Som en nødløsning kan jeg ikke se noget problem i det ? Måske du kan
> "forme" soklen lidt så den er strammere. Ryster du pc'en eller hvordan kan
> den ryge ud hele tiden ?

- det falder bare ud ... har forsøgt at presse holderen lidt, men uden held.

ras

Fra : Ulrik Løye

Dato : 08-11-05 12:22

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> dag kom der nogen og byttede deres mørlorte MB ...

> - det falder bare ud ... har forsøgt at presse holderen lidt, men uden

Prøv at sæt noget i klemme - men det skal være ledende

/u

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-11-05 10:09

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> skrev i en meddelelse

> Prøv at sæt noget i klemme - men det skal være ledende

- en papirclips?

ras

Fra : Ulrik Løye

Dato : 09-11-05 10:24

> "Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> skrev i en meddelelse

> - en papirclips?

De plejer at være ledende - så ja.

/u

Fra : claus b. p.

Dato : 09-11-05 15:03

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message
> "rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, en gang billig lort :)

Helt uenig. Vel var det billigt, men derfor er der jo også solgt rigtig
mange af dem. Min søn kører nu videre med min aflagte, så det er efterhånden
godt gennemprøvet. Men du skal have nyeste BIOS, og helst kun have 1 RAM
DIMM i den.

/Claus

Fra : D9N

Dato : 09-11-05 14:48

> [...]
> helvede til. Nuvel - jeg skal nok opdatere BIOS, men inden da skal jeg
> lige have ordnet batteriet. Det falder nemlig ud!

det bedste er at skifte batteriholderen, den skal loddes af og en ny på..

> Maskinen kører dog videre, men ofte genstarter den og fucer up i bios,
> formentlig fordi batteriet sidder løst og derme ryger forbindelsen.

nej det er nok ikke derfor, det er desværre en typisk fejl på ECS K7S5A
at den pludselig genstarter og har resat bios.

> Nuvel - kan man tape sådan et batteri fast til budkortet?

ja men det er ik så fikst...

--
D9N
d9n@fjerndette d9n.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-11-05 07:33

tak for hjælpen alle sammen. Tapen hjalp en anelse, men ikke længe nok til
at få flashet bios, så ny ryger det kort nok ud.

ras