Netexpress ADSL og egen router
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 07-11-05 14:50

Min svigerfar har købt sig et Linksys WTR54G i den forhåbning om at kunne
skippe egen switch, router fra TDC og samtidig få Wireless.

Vi har dog nogle få problemer som måske også skyldes utålmodighed, men det
er lidt uklart om vi kører PPPoE eller DHCP. Der er statisk ip-adresse, men
jeg ved ikke helt om hvordan den tildeles routeren.

Der er vist også noget med at man skal vente et par timer til ISP-release
når det gælder tildeling af Wan-IP pga. ændret MAC-adresse naturligvis er
gældende når det er en ny router... Gælder dette også PPPoE ? Og er det
virkelig 2 timer man skal vente eller er 30 min. nok f.eks.

Det er en Netexpress ADSL linie hos TDC af ældre dato (ca 4-5 år gammel) ca.
2 Mbit

Fra : Thomas \"Chip\" Thom~

Dato : 08-11-05 10:54

Find tlf nummer på linje.
Ring 80808035 (tror jeg det er) så kan de sikkert fortælle dig det hele ..
Det plejer de at kunne ret hurtigt.

/Thomas

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 08-11-05 11:05

KLIP

Fik problemet løst da det blev sat til PPPoE og korrekt brugernummer og pw
:D