Drenge angrebet af pit bulls
Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-11-05 12:40

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=319731

To drenges tilstand betegnes som kritisk, efter at pit bulls gik amok
og overfaldt seks personer i Cary, Illinois i weekenden

Piet Baunø - 11:59 - 7. nov. 2005

To drenges situation betegnes som kritisk, efter at de i lørdag blev
overfaldet af tre pit bulls i byen Cary i den amerikanske stat Illinois
lørdag.

Hundene nåede i alt at angribe seks personer, inden politiet nåede
frem og skød hundene.

- Der er endnu ikke rejst sigtelser i sagen og efterforskningen er
stadig i gang, siger den lokale politimester Keith Nygren.

Angrebet begyndte lørdag eftermiddag, da de to drenge sammen med den
enes far ringede på hos hundenes ejer, 41-årige Scott Sword, da gik fra hus
til hus i Cary i forbindelse med en indsamling.

- Jeg kunne høre nogle forfærdelige skrig ude fra gaden, og kiggede ud
af vinduet og så de tre pit bulls angribe de to drenge. Det var
skrækkeligt - hundene virkede som besatte, fortæller Debby Rivera, der bor
tre huse fra Scott Sword.

Han prøvede at få sine hunde trukket væk fra drengene, men så kastede
de sig over ham, hvilket blandt andet kostede ham den ene tommelfinger.

Drengenes far og en nabo blev også bidt, da de forsøgte at aflede
hundenes opmærksomhed fra de to ti-årige drenge, og andre naboer dyttede med
deres bilhorn i et forsøg på at skræmme hundene.

En tredje nabo gik derpå til angreb på hundene med et baseballbat, og
det fik kortvarigt hundene til at trække sig tilbage, men efter kort tid
vendte de tilbage, og dette sceneri stod på i et kvarter, indtil politiet
nåede frem og fik aflivet de tre pit bulls med deres tjenestevåben.

De to tiårige drenge, Nick Foley og hans ven Jordan Lamarre, er
indlagt med kritiske skader, mens hundenes ejer, den ene drengs far og to
naboer er udskrevet fra hospitalet.

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 13:17

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De to tiårige drenge, Nick Foley og hans ven Jordan Lamarre, er
> indlagt med kritiske skader, mens hundenes ejer, den ene drengs far og to

Føj hvor grimt. Håber drengene hurtigt kommer over det.

LN

Fra : Bullermoar

Dato : 07-11-05 15:07

"Poul Nielsen" skrev d. 07-11-05 12:40 dette indlæg :
> [...]
>
> De to tiårige drenge, Nick Foley og hans ven Jordan Lamarre, er
> indlagt med kritiske skader, mens hundenes ejer, den ene drengs far og

Ja det er jo helt vildt skrækkeligt ((

Så kommer jeg så li' med et spørgsmål...... Syntes altid når det drejer
sig om de hunde så bliver det slået STORT op????????

Hej hej igen

http://www.kandu.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-11-05 17:21

"Bullermoar" <Bullermoar.news@kandu.dk> wrote in message
- klip - en masse artikelting -

> Ja det er jo helt vildt skrækkeligt ((
>
> Så kommer jeg så li' med et spørgsmål...... Syntes altid når det drejer
> sig om de hunde så bliver det slået STORT op????????
>
> Hej hej igen

Tjah, det sælger vel.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-11-05 17:55

> [...]
>
> De to tiårige drenge, Nick Foley og hans ven Jordan Lamarre, er
> indlagt med kritiske skader, mens hundenes ejer, den ene drengs far og to

Og hvilken interesset skal et sådan enkeltstående ulykkelig hændelse på den
anden side af jordkloden have for os her i Danmark?

Fra : jopa

Dato : 07-11-05 18:19

Søren LH skriblede bla:

> Og hvilken interesset skal et sådan enkeltstående ulykkelig hændelse
> på den anden side af jordkloden have for os her i Danmark?

Kan du have ret i, men der findes flere pitbulls i DK end du aner.
Både med og uden forklædning.
Men ingen grund til ængstelse da dem der har med dem at gøre påstår at de
elsker mennesker

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 07-11-05 18:48

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Kan du have ret i, men der findes flere pitbulls i DK end du aner.
> Både med og uden forklædning.

Hvis man skal helt til Illinois for at grave en "god" historie op, kan det
vist ikke stå så slemt til.

> Men ingen grund til ængstelse da dem der har med dem at gøre påstår at de
> elsker mennesker

Ja, ja, det er så enormt gode til børn, og alt det der

Fra : pwh

Dato : 07-11-05 19:23

> Kan du have ret i, men der findes flere pitbulls i DK end du aner.
> Både med og uden forklædning.
> Men ingen grund til ængstelse da dem der har med dem at gøre påstår
> at de elsker mennesker

Det er da den 'undskyldning' man altid hører for at folk anskaffer sig dem.
Personligt ville jeg begynde og føle mig lettere seksuelt afsporet hvis jeg ville
ønske mig at mine Labblindinger var gladere for mig end de allerede er

/Jens

Fra : Poul Nielsen

Dato : 07-11-05 21:56

> [...]
> Både med og uden forklædning.
> Men ingen grund til ængstelse da dem der har med dem at gøre påstår at de

Nåerh du tænker på dem der med de der muskuløse fyre med de brede skuldre,
tatoveringer og guldkæder om halsen, ja de er jo kendt som fredselskende
pacifister.

Fra : Is

Dato : 07-11-05 20:51

> [...]
amok
> og overfaldt seks personer i Cary, Illinois i weekenden

Det er sgu synd for de stakkels hunde - hvad har de været igennem for at
blive sådan.

Var det bedre indsamlerne var blevet skudt ?? er det ikke der ovre de
skyder først, og bagefter spørger ??

Erik Isager

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 08-11-05 20:02

såvidt jeg ved, er de faktisk ret brugte som familiehunde i USA,
de er fremavlet til at være agressive mod andre hunde ikke mennesker,
men hvis man opdrager dem forkert, har man et stort problem ,som man også
ville
kunne opleve med andre hunde.

Mvh Jimmi som ikke har en pitt og heller ikke vil have en....