PTSD&OCD&enkeltfobi er fremmedgørelse
Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-05 10:48

PTSD&OCD&enkeltfobi er fremmedgørelse

For at komplicere sagerne med ekspert-magt og lærd
røversprog(fagjargon) så forplumres at velfærdsstatens kedsomhed
skaber angst, der for nogle får præg af sygdom.

PSTD er postTraumatiskStressDisorder som pjæksyge kaster sig over
efter en ulykke, for at flygte fra deres forpligtigelser og
fejlbeskæftigelse. Det bør hellere ske ærligt.

OCD er obsessive compulsory disorder, hvor tvangshandlinger og
uforstået angst får staklen til at flygte ind i sig selv og vælge
passivitet, der forværrer alt, når den tillades

Enkelt-fobi er moderskabt frygt for ild, edderkopper osv der har en
genetisk rod, men opblæses af forældres og behandleres vildledte
medynk. Under krig findes det pjat ikke, for når der er ægte
frygtobjekter, så er mennesket realist.

Kierkegaard havde læst Pascal og talte om angsten for intet, for det
tomme rum. Vi har brug for temmelig overkommelige udfordringer, så vi
går fra projekt til projekt og bruger vore evner og får meningsfulde
resultater fra hånden, fx mæthed.

Et forkælende samfund stjæler livsindhold eller snobber folk ind i
papirnusseri og andet sygt arbejde, som underbevidstheden ikke kan tro
på gør gavn for medmenneskene, dvs det øger ikke status og trivsel.
Kun pessimisme skabes derved

Nietzsche og kloge hærledere prioriterer, at man kaster sig ud i de
farer, man frygter. Blir stærkere og klogere, og lærer af egne fejl, i
stedet for at læse om andres.

Statens overbeskyttelse kan på sigt være næsten så ond som holocaust.

CITATER OM ANGST

an0 Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

an0 Cunning and treachery are the offspring of incapacity
Francois de La Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer.

AN0 Hvilken virkning har intet ? Det føder angst. Søren
Kierkegaard

An0 I have discovered that all human evil comes from this,
man's being unable to sit still in a room Pascal

an0 Opslugt af rummenes uendelige vidder, som jeg intet ved
om, og som intet ved om mig, så gyser jeg. Disse uendelige rums evige
tavshed får mig til at gyse.

AN0 The mass of men lead lives of quiet desperation.
Henry David Thoreau

An Angst er guds kald på mennesket Søren Kierkegaard

an Anxiety is the dizziness of freedom . Søren Kierkegaard

An Anxiety is the interest paid on trouble before it is due.
William R. Inge 1860 - 1954

an Bekymringer er som babyer: jo mere man kæler for dem,
desto bedre trives de. Douglas Jerold

an De Modløse synger ikke. Georg Brandes

an Det eneste vi har at frygte, er frygten selv.
Roosevelt

An Frygten for en fare titusinde gange mere skrækindjagende
end selve faren, når man står over for den. Vi føler angstens byrde
meget tungere end selve ulykken, når den endelig kommer over os.
Daniel Defoe

An If I knew what I was so anxious about, I wouldn´t be so
anxious. Mignon Mclaughlin, American journarist

an Jeg har haft mange problemer i mit liv. De fleste af dem
blev ikke til noget. Mark Twain

An Jeg tror simpelthen ikke, H.C.Andersen har nogen angst.
Han er så skør og så meget en original, at han ikke engang har noget
en original, at han ikke engang har nogen fornemmelse af at være
overskygget af forgængere, af sin gæld til folklore og folkeeventyr.
Jeg kan næsten ikke forklare, hvor unik han er.Yale professoren
Howard Bloom

an Jesus: Bekymr jer ikke. Men vær som himlens fugle og
markens liljer, der
hverken syr eller spinner.
An Angst æder sjæle" Heinrich Heine

An Man kan næsten klare hvad som helst, bare man ikke
bekymrer sig. Gösta Ekman

An Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod
til at lade alle kyster ude af syne. André Gidé

An Mange bliver først modige når de ikke ser anden udvej.
William Faulkner

An Mod er vovestykket at kunne mere end man kan. Heinrich
Weisner

An Mod kan kun måles på, hvem der står på ens side, og hvem
der ikke gør det. Ludwig Marcuse

An Som vandet dråbevis kan fylde kruset, sådan kan det
uforstandige fyldes til randen af bekymringer. Indisk orsprog

An The Decline and Fall of the Roman Empire Our sympathy is
cold to the relation of distant misery. Edward Gibbon 1737 - 1794

an Værdier lagde menneskene ind i tingene, for at holde sig
i live. Nietzsche

ana Det eneste, der skiller mig fra et træ eller en
jordbunke, er angsten. Anne Hérbert

Ana Fred i sindet får man ved at gøre sig klart det værste,
der kan ske. Jeg tror det psykologisk betyder frigørelse af kraft.
Lin Yutang

ana Intet er frygteligere end frygten selv. Francis
Bacon

ana Magt er ikke ro, magt er frygt. Frygt forvandlet til
drivende vilje. H.C. Branner

ana Nothing is so much to be feared as fear.
Francis Bacon,, Henry David Thoreau, F D Roosewelt

ANa Ofte fører frygten for noget ondt til noget ondere
Nicolas Boileay

ana To live is ever to be in danger. Nietzsche

ana Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden
ængstelse. Goethe Stupidity is without anxiety. Goethe

ana Vi må ikke lade os skræmme. Skrækslagne mennesker er det
nemmeste bytte for alt, hvad de mest frygter
Margrethe II

Anb Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan
være foruden: fantasi. Herta Müller

Anb Farlig er tvivlen på egen kræfter. Arnulf Øverland

ANb For nylig traf jeg en, der havde angst for angsten. Hvor
gjorde han mig bange. Folmer Elling

anb Frykt er ond samvittigheds ståldbroder.

anb Jeg ved nu, at det altid mindre er Forhærdelse og bevidst
Ondskab, end Vildfarelser og nedarvede Fordomme, der avler Grumheden i
verden. Henrik Pontoppidan

anb Our greatest misfortunes come to us from ourselves
Rousseau (1712-1778)French Philosopher, Author, Theorist, and Compose.

anb The thoughts of a prisoner . they're not free either.
They keep returning to the same things.
Alexander Solzhenistsyn

anc Biting nails is still the most preferred form of suicide
in this country. Benny Andersen

anc Nothing is more expensive than a start. Nietszche

anc We are more often frightened than hurt: our troubles
spring more often from fancy than reality. Seneca

and a new generation grows up that is familiar with it.
Sandhedens modstandere kan aldrig udryddes, men de dør efterhånden ud.
Max Planck Planck (1858-1947)German Physicist

and En lille smule frygt for noget bestemt er godt. Den
dæmper den langt større angst for noget ubestemt.
Robert Musil

and Jeg har haft mange problemer i mit liv, men de fleste af
dem blev ikke til noget. Mark Twain

And Man's grandeur stems from his knowledge of his own misery.
A tree does not know itself to be miserable. Pascal

and Stå aldrig til søs, lad de andre stå...

And Succes giver tryghed, tryghed giver succes.
Ulrich Schamoni

Anf We could be cowards, if we had courage enough. Thomas Fuller
1618 - 1661

anfa At gøre, hvad du er bange for, det er at leve.
Oluf Høst

anfald af menneskekærlighed eller af de indvendinger

anfm Jeg tror, at den største fejl er at være bange...
Fuldkommen kærlighed overvinder frygten. Når jeg ser tilbage på mit
tidligere liv, ser jeg, at de forkerte ting, jeg har gjort, alle
skyldes frygt ... Katherine Mansfield

Anfm At kæmpe mod en tyr, hvis du ikke er bange, er ingenting.
Ikke at kæmpe mod en tyr, hvis du er bange, er heller ingenting. Men
at kæmpe mod en tyr, når du virkelig er bange - det er virkelig noget.
Anonym tyrefægter

anfm At vide, hvad det rigtige er, og ikke gøre det, er mangel
på mod. Konfucius

anfm Den, der er bidt af en slange , er bange for selv skyggen
af et reb.

Anfm Det er bedre at være en kujon et kort øjeblik end at være
død resten af livet. Irsk ordsprog

Anfm Det er meget sikrere at være frygtet end elsket.
Machiavelli

anfm Det er sværere at være sin elskerinde tro,

anfm Everyone becomes brave when he observes one who despairs
Nietzsche

anfm Fear makes men believe the worst
Quintus Curtius-Rufus (fl. 100 A.D.)Roman Historian.

Anfm Fred i sindet får man ved at gøre sig klart det værste, der
kan ske. Jeg tror, at det psykologisk betyder frigørelse af kraft.
Lin Yutang

anfm Frygt - det laveste instinkt hos mennesket.
Fridtjof Nansen 1861-1930

anfm Frygt: moralens moder.Friedrich Nietzsche

anfm He that fears not the future may enjoy the present.
Thomas Fuller

anfm How much pain have cost us the evils which have never
happened. Thomas Jefferson

anfm I farens stund kender frygten ingen nåde.
Julius Cæsar

Anfm My fear . . . is my substance, and probably the best part
of me.Kafka

anfm Often we are firm from weakness, and audacious from
timidity. La Rochefoucauld

anfm Redd mand frier ikke vakre møer.
Danske Ordsprog

anfm The torment of precautions often exceeds the dangers to be
avoided. It is sometimes better to abandon one's self to destiny.
Pinsler ved forsigtighed overgår de farer, der skal undgås - ofte er
det bedre at overlade sit selv til skæbnen. Napoleon I -
risikonarkoman med megasucces i ret lang tid

Anfman My fear . . . is my substance, and probably the best part of
me.Kafka

anfmeska Medlidenhet med alle" - det ville bety hardhet og tyranni
overfor deg, kjære neste! -Nietzsche

ANFMhåkm De ere ligeså gode katte, der forjage, som fange
musene. Danske Ordsprog

anfmmr Med frygt begynder, hvad der ender i ærefrygt.
Elazar Benyoëtz

anfmusanfma One should always have one's boots on, and be
ready to leave. Montaigne, Michel de
(1533-1592)

ANFMusanfma The first and great commandment is, Don't let them
scare you. Elmer Davis

ANFMusANFMa The only thing I am afraid of is fear.
Arthur Wellesey, Duke of Wellington

ANFMusanfmFrykt er ofte en spåmand, ofte en løgner.
Danske Ordsprog

ANFMusanfmkl Den, der tager pistol med til kortspil, behøver slet
ikke at bruge den - bare de andre ved, at han har den
Aksel Larsen

anfmusneRs We poison our lives with fear of burglary and
shipwerck and, ask anyone, the hose is never burgled and the ship
never goes down. Jean Anoulh

anfmUTRYKusccfmkl. Hvor frykt er, der er hæder.
Danske Ordsprog

ang Hvis du vågner op,og intet i dig gør
ondt, så er du død.Levende mennesker er altid på flugt fra noget.

ang Everyone becomes brave when he observes one who
despairs. Nietzsche

ang Ængstelighedens grad er en målestok for intelligensen.
Nietzsche

ANh Angst har alle dage været vældig livsbekræftende, og de
mest livsduelige mennesker i dag er måske dem, der kaldes neurotiske.
Elsa Gress

ANhAngst er den pris, vi betaler for vores bevægelighed. Planter og
sten kender ingen angst. Hans Kudszus

animals, having wandered furthest from his instincts. Nietzsche

Anq Ligesom vinen forgærer til eddike, forvandles seksualitet
til angst. Sigmund Freud

anq Stupidity is without anxiety. Goethe

anua "Alt som gør os passive, gør os til kastebold mellem vore
følelser."Nietzsche

anua I have always been of opinion that hard work is simply
the refuge of people who have nothing whatever to do Oscar Wilde

anua It is the misfortune of the active, that their activity
is almost always a little senseless. Nietzsche

Anua Når jeg ikke længere arbejder, er det ude med mig.
Friederich von Schiller

anw The dread of evil is a much more forcible principle of
human actions than the prospect of good. John A. Locke

anw How much pain have cost us the evils which
have never happened. Thomas Jefferson

Anw Angsten minder - venligt men bestemt - om at Lidenskab,
Redelighed og Mod til at se sig selv i øjnene, er og forbliver det
afgørende" Søren Kierkegaard

anw Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan
være foruden: fantasi. Herta Müller