Ingen væske nu i over 21 timer
Fra : Mus

Dato : 07-11-05 06:52

Besluttede i går at nu måtte der være slut med at hun fik mad når hun sov og
så gå over på flaske eller hun tager hos mig når hun er vågen, hvis vores
parforhold skal bestå.

Nu er vi trods alt over weekenden og kan have tæt kontkat til læge/sp.

I går kl 15 ca lagde jeg hende til da hun sov. Kl 18 tilbød jeg hende flaske
som hun afviste. Fik katoffelsmos kl 18:30 og tog et par slurk mme fra kop.
Bød hende igen flaske kl 21 som hun igen afviste. Sov kl 22:30 ca. Ja så er
hun ikke vågnet endnu og jeg vil ikke malke ud før jeg ved om hun tager ved
mig. Men kom med en nål og jeg punkterer.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-05 07:08

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved
> mig. Men kom med en nål og jeg punkterer.

Kære Mus

Jeg har ganske vist ikke brøn selv, så kender ikke personligt de problemer
du kæmper med lige nu.
Men jeg følger med i din daglige kamp med at få lille Anna til at spise og
drikke, og kan godt forstå at du er ved at være frustreret.

For det er ikke meget væske hun får, heller ikke meget mad..

Jeg håber virkelig for dig, Anne og hele den lille familie at der snart
sker
noget, at enten læge eller sp kan høre dine frustrationer og gøre noget
der
kan hjælpe.

Mange tanker fra Louise

Fra : IMB

Dato : 07-11-05 13:31

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> [...]
> 22:30 ca. Ja så er hun ikke vågnet endnu og jeg vil ikke malke ud før
> jeg ved om hun tager ved mig. Men kom med en nål og jeg punkterer.

Nu hun er 7 måneder så kan du også tilbyde hende vand fra kop/glas. Med
en stofble under hagen til at tage det hun spilder, så kan hun hurtigt
tilbydes lidt let tilgængelig væske på den måde og hvis det gøres tit
(fx en gang i timen når hun er vågen) så kan det være du kan få lidt
mere væske i hende på den måde. Alt andet lige må det da være mindre
belastende end sove-amningen.

Ellers tror jeg du skal give tid fordi hun skal jo omstille sig og i
mellemtiden passe lidt på med bananer og andre ting som kan give
forstoppelse.

Jeg synes i øvrigt I bør informere jeres SP om hvad I har besluttet jer
for, så hun kan følge jer lidt tættere.

Jeg krydser fingre...

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 13:58

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (fx en gang i timen når hun er vågen) så kan det være du kan få lidt
> mere væske i hende på den måde. Alt andet lige må det da være mindre

Hun tager kun et par enelte slurk. Og nogengange vil hun heller ikke det.
Men det er knapt så hyppigt

> Ellers tror jeg du skal give tid fordi hun skal jo omstille sig og i
> mellemtiden passe lidt på med bananer og andre ting som kan give
> forstoppelse.

Yep

> Jeg synes i øvrigt I bør informere jeres SP om hvad I har besluttet jer
> for, så hun kan følge jer lidt tættere.

Er gjort. Men hun kommer ikke før af den grund. Hun synes det lyder som en
indlæggelse.

LN

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 19:25

> Ellers tror jeg du skal give tid fordi hun skal jo omstille sig og i
> mellemtiden passe lidt på med bananer og andre ting som kan give
> forstoppelse.

Det der skræmmer mig er at der ikke er nogen vej tilbage. Dvs hvis det med
flasken ikke virker efter et par dage ja så er min mælk jo også væk.

35 ml fik vi i hende i dag fra flaske. Igen tog det en time.

LN

Fra : Anita

Dato : 07-11-05 19:41

Mus <Bastian@sol.dk> skrev:

> Det der skræmmer mig er at der ikke er nogen vej tilbage. Dvs hvis
> det med flasken ikke virker efter et par dage ja så er min mælk jo
> også væk.

Kan du ikke malke ud i nogle dage, for at holde gang i mælkeproduktionen?

Venligst Anita (som ikke aner en dyt om amning).

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 20:05

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke malke ud i nogle dage, for at holde gang i mælkeproduktionen?
>
> Venligst Anita (som ikke aner en dyt om amning).

Jo jeg prøver. Indtil videre har jeg kun nået det en gang i dag(lige nu).
Det er ikke så let med et barn på 7 mdr. Og slet ikke når det tager 1 time
at få 35 ml i pigen. Så der går en del tid med dette.

Men hold op hvor er jeg brugt op af det malken ud.

LN

LN

Fra : IMB

Dato : 07-11-05 21:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> Det der skræmmer mig er at der ikke er nogen vej tilbage. Dvs hvis det
> med flasken ikke virker efter et par dage ja så er min mælk jo også
> væk.

Det forstår jeg godt, det er lidt skræmmende. Men husk at du har
allerede gjort et kæmpe arbejde. Selvfølgeligt er brystmælk det bedste
men ikke på bekostning af alt andet.

> 35 ml fik vi i hende i dag fra flaske. Igen tog det en time.

Da jeg malkede ud til min ældste søn så var det også en kæmpe belastning
for mig. Det betød at jeg kunne blive helt ødelagt over at måtte smide
udmalket mælk væk hvis jeg ikke kunne få ham til at drikke det og det
betød igen at jeg måske pressede ham lidt mere end jeg burde.

For mig var det en lettelse at droppe udmalkningen dels fordi jeg så
slap for at bruge tid og energi på det og dels fordi at hvis han ikke
spiste noget og der så gik 1½ time inden han fik igen og det han havde
fået af derfor skulle smides ud, ja så gjorde jeg bare det uden
problemer eller dårlige tanker - og tog en anden flaske med MME i
køleskabet.

Det var helt ubeskriveligt så stor en lettelse det var.

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 21:55

> Det forstår jeg godt, det er lidt skræmmende. Men husk at du har
> allerede gjort et kæmpe arbejde. Selvfølgeligt er brystmælk det bedste
> men ikke på bekostning af alt andet.

Det er ikke skræmmende fordi brystmælk er bedst, men fordi det er væske og
eneste måde jeg har kunnet få væske i hende.

> [...]
> køleskabet.
>
> Det var helt ubeskriveligt så stor en lettelse det var.

Jeg malker egentlig ikke ud for at give hende mælken, men for at bibeholde
eller øge mælkeproduktionen.

Jeg fryser mælken når der er over 50 ml og giver hende mme nu.

LN

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 07-11-05 20:05

Kære Mus

Hvor er det bare barskt, alt det I må i gennem.
Er du ikke ved at være der ude, hvor det kan være en stor hjælp for dig og
jeres lille solstråle, at blive indlagt, så der er nogle andre der kan
hjælpe.
Sygeplejeskerne kan f.eks. give flaske mens du slapper af eller malker ud
(hvis du altså stadig vil det).

Mange gode tanker
Bente

Fra : Mus

Dato : 07-11-05 21:11

"Smed & Mikaelsen" <bente.smedfjerndette@skjern-net.dk> skrev i en
meddelelse news:ab790$436fa546$3e3d83dd$14541@news.arrownet.dk...
> [...]
> hjælpe.
> Sygeplejeskerne kan f.eks. give flaske mens du slapper af eller malker ud

Jo jeg er ved at være moden

Jeg er også bange for at jeg kommer til at presse for hårdt på med den
flaske. Det er lidt sværdere når man er mor og bekymret end når det er en
fremmed. Her til aften ville hun pludselig ikke have sutten. Ingen tvivl om
at hun troede det var flasken. Gav hende så sutten i hånden og så røg den
ind i en fart.

Jeg forsøger ellers kun to gange i døgnet.

Åh nej jeg vil ikke malke ud. Men føler det er nødvendigt som det er nu.
Hader virkelig at malke ud.

Der skal siges at da vi var indlagt sidst hvor hun ikke ville spise, ja da
gav hun sygepl og læger grå hår i hovedet. Det tog 14 dage. Så forventer
faktisk ikke engang løsningen findes på sygehuset. Og da vi var indlagt
sidst var der en af sygepl der pressede alt for hårdt på. Hun tog Anna i
nakken og pressede hende ind til brystet og holdt hende. Det gjorde at hun
gik totalt i baglås.

LN

Fra : IMB

Dato : 07-11-05 21:17

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in

> "Smed & Mikaelsen" <bente.smedfjerndette@skjern-net.dk> skrev i en
> meddelelse news:ab790$436fa546$3e3d83dd$14541@news.arrownet.dk...

> Jo jeg er ved at være moden
<snip>

> [...]
> Hun tog Anna i nakken og pressede hende ind til brystet og holdt
> hende. Det gjorde at hun gik totalt i baglås.

Som mor skal man også være på mærkerne på sygehuset og sætte sine
grænser. Det er enormt svært ved den første - især hvis der er et eller
andet galt fordi man har tendens til at tro at man selv gør noget galt.

Hvis du føler du er klar til indlæggelse, så synes jeg ikke du skal
tænke mere over det. Bente har ret i det hun skriver om aflastning. Anna
er jo også blevet ældre siden sidst...