brun sæbe
Fra : claus

Dato : 06-11-05 18:07

Hej gruppe

nogen her der ved hvor jeg kan købe brun sæbe i 5kg eler 10kg spand
da jeg påtænker at rense min bundmaling af

synes ikke lige jeg har set det i de butikker hvor jeg normalt kommer

claus v

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-11-05 20:14

claus <claus@ofir.dk> skrev:
> [...]
spand
>da jeg påtænker at rense min bundmaling af
>
>synes ikke lige jeg har set det i de butikker hvor jeg normalt

Hej Claus,
Det kan du hos Borup Kemi I/S
Se sikkerhedsdatabladet:
http://www.silvan.dk/silvan%
5Cd947pic.nsf/pic/Brun_saebe_flydende/
$FILE/Brun_saebe_flydende.pdf

Du skal samtidigt være opmærksom på at det kræver at du udlægger
en tæt membran under båden hvorfra du kan opsamle alt affaldet.
I flere havne er det ikke tilladt ifølge havneregulativet at
anvende højttryksrensere i forbindelse med afrensning med brun
sæbe eller bums.
Du bør anvende det slibeudstyr med støvsuger og dertil egnede
filterposer for opsamling, som der bør være tilgængelig på
enhver havn, alternativt noget som du selv skal fremskaffe og
inden anvendelsen få godkendt af den stedlige havnemyndighed.
Læs om afrensmetoder på Ds hjemmeside under
fanebladet "Miljø" "Bundmaling" "Afrensning af bundmaling":
http://www.sejlsport.dk/sw2346.asp

Mvh/Harding

Fra : claus

Dato : 07-11-05 19:36

> spand

> kommer

> Hej Claus,
> Det kan du hos Borup Kemi I/S
> Se sikkerhedsdatabladet:
> http://www.silvan.dk/silvan%
> 5Cd947pic.nsf/pic/Brun_saebe_flydende/
> $FILE/Brun_saebe_flydende.pdf

tror ikke vi har borup kemi i esbjerg
men du linker et eller andet til silvan jeg ikke får til at virke vil det
sige at silvan evt handler med det i den størrelse

claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-11-05 21:42

Eller kan du da bare købe 1/2kg bøtterne i Bilka. Det koster jo ikke ret
meget.....

Bjarke

snip

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-11-05 08:59

>tror ikke vi har borup kemi i esbjerg
>men du linker et eller andet til
>silvan jeg ikke får til at virke vil det
> [...]

Borup Kemi er leverandøren til forretninger, dem kan du ringe
til og få oplyst hvike forhandlere i Esbjerg som de leverer til.
Jeg kan også konstatere at linket ikke virker.
Prøv på Google at skrive "salg af brun sæbe" og led efter
overskriften "sikkerhedsdatablad" om denne efterfølgende link
heller ikke virker: Sikkerhedsdatablad

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-11-05 09:03

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-11-05 09:49

Harding E. Larsen (slet YBIIK) wrote:

> Borup Kemi er leverandøren til forretninger, dem kan du ringe
> til og få oplyst hvike forhandlere i Esbjerg som de leverer til.
> Jeg kan også konstatere at linket ikke virker.

Du skal bare reparere den ombrydning der er sket så virker den OK

/carsten

Fra : MAXI-87

Dato : 07-11-05 22:24

"claus" <claus@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> nogen her der ved hvor jeg kan købe brun sæbe i 5kg eler 10kg spand
> da jeg påtænker at rense min bundmaling af
Hejsa - er det en hel færge du skal have afrenset?
Jeg købte 10 stk. ½ kg. bøtter - og har de 6 stk. tilbage.
(en 29 fod)
Kommer du forbi 6600 området - kan du få dem for
en sodavand.
Hvis du gør det rigtigt, så er det effektiv, husk meget fugtig luft inde
under afdækningen.
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-11-05 22:59

Og påfør det med en billig plastik tandspartel. Det VIRKER....

Jeg brugte 3 * 1/2 kg til min køl

Bjarke

Fra : claus

Dato : 08-11-05 18:39

> [...]
> en sodavand.
> Hvis du gør det rigtigt, så er det effektiv, husk meget fugtig luft inde

Hej hans

hvis der ikke skal bruges mere end de mængder du angiver så køber jeg dem
da bare i 1/2 kg bøtter troede bare der skulle mere til
min båd er en 30 fods winga

hvad smurte du det på med spartel eller pensel og varnmede du det op først

jeg havde egentlig forestillet mig at jeg også skulle bruge salmiakspiritus
det bruger jeg når jeg rengør ovn og plader men det er måske unødvendig

hilsen claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-11-05 19:51

Tandspartel og så dækker du det fine mønster over med afdækningsplastik og
lader det stå en uges tid.

Skynd dig. Det virker bedre når der er lidt varme på. Under 5 grader sker
der ikke et hammerslag ...

Fra : MAXI-87

Dato : 08-11-05 21:40

Hej
UNDSKYLD - jeg har glemt at skrive det kun var en stor køl, ror
og et lille stykke op på siden.
Husk at sprøjte vand på med forstøver, det virker bedre og
bliver ikke hård, tandspartel.
Grunden til du skal gøre det imedens der er temperatur forskel fra dag
til nat, er netop for at udvikle kondens under folien.

Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 08-11-05 11:02

> [...]
> da jeg påtænker at rense min bundmaling af
>
> synes ikke lige jeg har set det i de butikker hvor jeg normalt kommer

Prøv Netto, Aldi eller Fakta, de har for vane at være billigere end mange
"grossister"

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk